کشف یک باند ۱۲ نفره قطعات تقلبی خودرو در تهران

مدیریت حراست شرکت ایساکو پس از اطلاع از فروش قطعات تقلبی با جزییات مجعول همچون ملزومات بسته‌بندی، برچسب و هولوگرام به نام شرکت ایساکو با همکاری اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری آگاهی تهران بزرگ موفق به کشف یک باند ۱۲ نفره قطعات تقلبی خودرو شدند.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خدمات پس از فروش ایران‌ خودرو(ایساکو) از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ پس از دریافت اخباری مبنی بر عرضه برخی قطعات خودروی مشکوک به تقلب در بسته‌بندی منقوش به لیبل و هولوگرام جدید این شرکت، فروشگاهی را در این خصوص در شهرستان بومهن شناسایی کرد و با اطمینان از تقلب صورت گرفته و با توجه و تهدید امنیت جانی و مالی هموطنان، نهادهای مرتبط را در جریان این تقلب گسترده قرار داد.

در جست‌وجوهای پلیس در این زمینه، سه باب انبار، دو باب فروشگاه لوازم یدکی، یک دستگاه آپارتمان مسکونی برای چاپ بارکدهای مجعول و دو چاپخانه شناسایی و ۱۲ نفر دراین رابطه بازداشت شده‌اند. از محل زندگی متهمان و اماکن یاد شده حجم قابل توجهی قطعات تقلبی، ملزومات و تجهیزات بسته بندی شامل نایلون، کارتن، انواع لیبل و هولوگرام، چاپگر، شابلون و دستگاه های دوخت و ... کشف و ضبط شده است و با توجه به گستردگی ابعاد فعالیت این باند پرونده همچنان در مراحل بازپرسی و بازجویی قرار دارد.

گفتنی است، شرکت ایساکو به عنوان ارایه دهنده خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و در راستای مسوولیت اجتماعی خود همواره علاوه بر پایش و رصد روزانه بازار و زیر نظر گرفتن سودجویانی که جان و مال مردم را از طریق تولید و توزیع قطعات تقلبی به بازی می‌گیرند، برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود دارد.

این شرکت به خریداران قطعات ایساکویی تاکید می‌کند به منظور آگاهی از اصالت قطعه، پس از خرید، شماره بارکد درج شده بر روی بسته‌بندی آن را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کنند و از این طریق اصل بودن یا نبودن قطعه را استعلام کنند.

همچنین با توجه به اتصال سامانه «اصل بخرید ایساکو» به «سامانه جامع تجارت وزارت صمت» خریداران قطعات پس از ارسال بارکد به سامانه ایساکو کد رهگیری سامانه وزارت صمت را نیز دریافت خواهند کرد و می‌توانند از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان کامل پیدا کند.

راهکار دیگر شرکت خدمات پس از فروش ایران‌ خودرو برای مشتریان برای اطمینان از اصالت کالا استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه ایساکو و خرید قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز ایساکو است.

ایساکو در طی چند سال اخیر، با همکاری نهادهای امنیتی و پلیس موفق به کشف و انهدام چندین باند و گروه متقلب در زمینه لوازم و قطعات یدکی خودرو شده است.
 

کد خبر 139757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha