کد خبر 140069
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
 چه عواملی باعث تصادف در تقاطع‌ها می‌شود؟

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: تشخیص به موقع موانع دید به کاهش تصادفات در تقاطع ها کمک می کند

سرهنگ مصطف زینی وند اظهار کرد: وسایل نقلیه ای که به تقاطع ها وارد می شوند ، باید در یک فاصله مناسب بتوانند دیگرخودروها را که از سایر ورودی ها به تقاطع وارد می شوند و حضور دارند را دیده و آنها را تشخیص دهند .

وی افزود: این تشخیص به کاهش تصادفات در این محل ها کمک می کند .

سرهنگ زینی وند بیان کرد: به همین خاطر در طرفین و چپ و راست تقاطع ، محدوده ای به شکل مثلث متساوی الاضلاع وجود دارد که در این محدوده نباید هیچ نوع مانعی وجود داشته باشد و راننده ای که در مسیر خود در حال حرکت است باید قبل از اینکهبه تقاطع برسد ، وسایل نقلیه و یا عابرین پیاده و کاربران ترافیکی که در سایر ورودی های ورودی به تقاطع هستند را ببیند وبتواند حضور آنها را به موقع تشخیص و در نهایت عکس العمل مناسب را از خود نشان دهد .

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در زمانی که خودرو وارد تقاطع می شود یک مخروط دید باید برای وی مهیا باشد که این مخروط دید هم به صورت مستقیم و هم در طرفین تقاطع باید لحاظ شده باشد .

وی گفت: اگر در این مثلث متساوی الاضلاع فرضی که در طرفین تقاطع وجود دارد مانعی باشد حتما راننده برای تردد و عبور از محل به مشکل بر می خورد و دید کافی برای حرکت را ندارد و در نهایت منجر به حادثه و یا تصادف می گردد .

سرهنگ زینی وند افزود: در تقاطع ها ، خودرو ، موتورسیکلت ، دوچرخه و عابرین پیاده و کاربران ترافیکی در حال تردد می باشندکه اگر راننده آنها را در فاصله مناسب ببیند و به موقع تشخیص دهد و عکس العمل لازم را از خود نشان دهد از برخورد ها وحوادث و تصادفات جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راهور ، در هنگام بازدید از تصادف در محل حادثه ، زنجیره وقوع تصادف را بررسی می کنند کهاولین مورد، بررسی حرکت و مسیر اولیه خودرو هاست که در تقاطع به نقطه ای می رسند که به آن نقطه رویت ممکنه می گویند وممکن است رانندگان در این نقطه خطر را مشاهد نکنند و به سمت جلو که حرکت می کنند به منطقه رویت حقیقی می رسند که در این محل راننده می بایست خطر را احساس و کاربران ترافیک را رویت کند که بتواند به موقع تصمیم بگیرد و مسافت توقفی را که مدنظر است اعمال کرده و بتواند کامل بایستد .

سرهنگ زینی وند بیان کرد: در این مرحله راننده ای که در قسمت فرعی است می بایست پس از رویت حقیقی به رانندگانی که در سمت مسیر مجاز و اصلی در حرکت هستند اجازه تردد و حرکت بدهد و اگر این اتفاق نیافتد و در مثلث دید راننده موانعی ماننددرخت و تیر برق و دکه های روزنامه فروشی وجود داشته باشند باعث می شود دید راننده مختل و در نهایت منجر به تصادف می شود .

کد خبر 140069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha