کد خبر 140150
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
یک کشته به دلیل نقص کیسه هوای هوندا

ناظر ایمنی خودرو در آمریکا اعلام کرد یکی از پرونده‌های مرگ جاده‌ای در سال به دلیل نقص کیسه هوای خودروی هوندا بوده است.

به گزارش پرشین خودرو، یک رگولاتور ایمنی خودرو در آمریکا روز جمعه اعلام کرد که یک مرگ دیگر ناشی از تصادف و عملکرد ناقص کیسه هوا در یک خودروی هوندا را تایید کرده است. از طرف دیگر از مالکان خواسته است تا تعمیرات لازم را طی فراخوان‌ها تکمیل کنند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) اعلام کرد که مرگ راننده هوندا آکورد مدل ۲۰۰۲ در ماه فوریه به دلیل معیوب بودن کیسه هوا بوده است.

بیش از ۳۰ مرگ در سراسر جهان از جمله حداقل ۲۳ مورد مرگ و میر در آمریکا و صد‌ها جراحت در وسایل نقلیه خودروسازان مختلف از سال ۲۰۰۹ با کیسه‌های هوای شرکت تاکاتا مرتبط است که می‌تواند منفجر شود و ترکش‌های فلزی که میتوانند به طور بالقوه کشنده باشند را در داخل وسایل نقلیه پرتاب کند.

در سال جاری در آمریکا مرگ چهار نفر به دلیل نقص در این کیسه هوا تایید شده است که موارد قبلی شامل دو خودروی Stellantis و یک خودروی فورد می‌شود. هوندا در حال حاضر ۱۷ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی را در آمریکا ناشی از نقص کیسه هوای جلوی راننده را تایید کرده است.

در طول دهه گذشته، بیش از ۶۷ میلیون دستگاه بادکننده کیسه هوای تاکاتا در ایالات متحده و بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان فراخوان شده اند که این بزرگترین فراخوان ایمنی خودرو در تاریخ است.

ماه گذشته شرکت Stellantis پس از گزارش سه مورد مرگ ناشی کیسه هوا در سال جاری از صاحبان ۲۷۶ هزار خودروی قدیمی در آمریکا خواست که بلافاصله رانندگی را متوقف کنند، ناظر ایمنی آمریکایی دو مورد از سه مرگ را تایید کرده است.

ماه گذشته، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه مرگ جدیدی را به دلیل معیوب بودن کیسه هوای تاکاتا در یک پیکاپ رنجر فورد مدل ۲۰۰۶ تایید کرد.

سال گذشته، NHTSA تحقیقاتی را در مورد ۳۰ میلیون وسیله نقلیه شد که به طور بالقوه دارای کیسه هوای ناقص هستند بازکرد. این تحقیقات محصولات ۲۲ شرکت خودروسازی را شامل می‌شد.

کد خبر 140150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha