دناپلاس با موتور جدید تا پایان سال می آید

قائم مقام توسعه محصول ایران خودرو گفت: تولید و عرضه دنا پلاس با موتور جدید تا پایان امسال اجرایی می شود.

به گزارش پرشین خودرو، عادل پیرمحمدی، با اعلام این خبر اظهار داشت: تصمیم برای تولید خودرو کامل راهگشا بوده و مزایای زیادی را در بر داشته است، بطوریکه در مقطع زمانی سال گذشته ۸۰ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های ایران‌ خودرو وجود داشت و ایران‌ خودرو با نظارت های دقیق توانست با بهترین شرایط کیفی خودروها را به دست مشتریان برساند.

قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های گروه صنعتی ایران خودرو پیرامون فرصت‌های اقتصادی عبور مستقیم تولید در صنعت خودرو نیز تصریح کرد: تحقق هدف‌گذاری تولید کامل و رشد تیراژ در شرایط تحریم گام بزرگی به شمار می‌رود و تولید کامل و رشد تیراژ در شرایطی است که هر روز خبری از تحریم های جدید علیه کشورمان منتشر می‌شود و شرایط تامین مواد و قطعات و تولید خودرو سخت تر می‌شود و این در حالی است که بالاترین اعتبار به پروژه‌ها در سال جاری اختصاص یافته است.

وی افزود: چنانچه تولید خودرو کافی نبود کشورهایی که از ارسال دارو به کشور خودداری می کردند، خودرو را نیز به ما نمی‌دادند. اکنون بیش از شش‌ماه است که تولید کامل داریم و روزانه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خودرو کامل با ساخت داخل ۷۵ درصد را تولید می‌کنیم.

پیرمحمدی با بیان این‌که طی سه ماهه آخر سال، تولید با شتاب بیش‌تری ادامه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: با توقف تولید خودروهای ناقص، مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو بر پروژه‌های توسعه محصول متمرکز شده و ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در شرایط کنونی تولید و کمبود منابع مالی برای این پروژه‌ها تعریف شده است.

وی افزود: بر مبنای این پروژه‌ها خودرو ری‌را تا تابستان سال آینده به تولید انبوه می‌رسد و ۱۱۰ سازنده به طور مستقیم درگیر تولید این محصول هستند. 

پیرمحمدی با بیان این‌که شرایط به گونه‌ای شده که اکنون با کمبود قالب ساز در کشور مواجه هستیم، تصریح کرد: برای پروژه TF21 نیز در حال کار هستیم تا محصول به موقع به تولید انبوه برسد.

وی با بیان این‌که تامین اعتبار زنجیره تامین و توسعه محصول از محل تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای ناقص صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین پروژه خودروهای برقی را تعریف کرده‌ایم و جتکو، مرکز تحقیقات ایران خودرو و مرکز تحقیقات موتور در حال فعالیت در این زمینه است. دنا پلاس با قوای محرکه جدید تا پایان امسال اجرایی می شود.
 

کد خبر 140209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha