کد خبر 141745
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کروز پیشتاز اشتغال نخبگان و زنان

پنجمین نمایشگاه کار ایران طی روزهای ۵ تا ۷ بهمن‌ماه سال جاری در مرکز نمایشگاهی برج میلاد برگزار شد. غرفه کروز در این سه روز مورد استقبال تعداد زیادی از جویندگان کار قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت صنایع تولیدی کروز در پنجمین نمایشگاه کار ایران با هدف رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما و تسهیل فرایند جذب و استخدام نیروی کار در این نمایشگاه حضور یافت.
معرفی فرصت‌های شغلی موجود در شرکت صنایع تولیدی کروز، جذب نیروهای مناسب با انتظارات و مهارت‌های مورد نیاز آشنایی با انتظارات و مهارت‌های مورد نیاز شرکت، از جمله اهداف حضور شرکت کروز در پنجمین نمایشگاه کار ایران بود که حدود 2 هزار نفر کارجو به این غرفه مراجعه کردند و بیشترین تعداد مراجعه کنندگان در رشته الکترونیک، صنایع، مکانیک، شیمی بود.
 
کروز امنیت شغلی دختران را تامین می‌کند
در حاشیه برگزاری این رویداد با تعدادی از کارجویان خانم از مسائل پیش روی اشتغال زنان در حوزه صنعت گفتند. این nسته از کارجویان می‌گفتند از دوستان خود که در این شرکت مشغول به کار هستند، اطمینان پیدا کرده‌اند که شرکت کروز نسبت به تامین امنیت نیروی انسانی خود، به ویژه نیروی انسانی خانم شاغل در این شرکت حساس است و با جدیت خواسته‌های آنها را دنبال می‌کند.
یکی از این مراجعان در همین رابطه گفت: مدیران این شرکت در گفت‌و گویی که در نمایشگاه با آنها داشته‌اند، اطمینان دادند که سرویس‌های رفت و برگشت در تمامی شیفت‌های کاری برای نیرو وجود دارد. این کارجوی خانم در همین رابطه گفت: این مساله برای من به عنوان یک کارجوی خانم اهمیت ویژه‌ای دارد. به ویژه برای خانواده بسیاری از دختران نیز امنیت رفت و آمد مهم است. بنابراین کروز با این تمهیدات شرایط را برای کسب درآمد بسیاری از دختران فراهم کرده است.
مدیران این شرکت نیز یادآور شدند، شرکت کروز برای تامین امنیت نیروی انسانی خود سرویس رفت و برگشت در تمامی شیفت‌های کاری خود در نظر گرفته است. از نظر مدیران این شرکت نیروی انسانی نباید نگران امنیت آمد و شد خود باشد و آسایش روانی او گرفته شود.


کروز به نخبگان ایرانی بها می‌دهد
چند تن از فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه شریف در حاشیه این نشست گفتند: در این نمایشگاه و در گفت و گو با مدیران کروز با واحد «تحقیقات و نوآوری» کروز آشنا شدند. آنها در همین رابطه گفتند: راه اندازی مراکز دانش بنیان در کروز بسیار از ارزشمند است و منجر به جذب نخبگان دانشگاهی می‌شود.
این گروه از فارغ التحصیلان در ادامه یادآور شدند: مراکز دانش بنیان حلقه وصل دانش جوانان با مراکز صنعتی هستند. هیچ چیز برای یک دانشجوی تازه فارغ التحصیل شده نیست که بتواند دانش را کاربردی کنند.
آنها در همین رابطه گفتند: این بسیاری هیجان انگیز است که یک جوان بتواند ایده‌های نوآورانه خود را در مرکز نوآوری شرکت بزرگی چون کروز به کار بگیرد و آنها را به محک آزمایش بگذارد.
گفتنی است شرکت کروز با طراحی مرکز «تحقیقات و نوآوری» اقدام به جذب نخبگان دانشگاه‌ها در غالب نیروهای دانش بنیان گرفته است.
 
فرصت‌های شغلی متنوع، کروز را جذاب کرده است
کارجویان حاضر در غرفه کروز، تنوع فرصت‌های شغلی در این شرکت را یک امتیاز دانستند. از نظر آنها اینکه شرکت کروز می‌تواند از فارغ التحصیلان دیپلم تا متخصصان ایرانی خارج را به کشور بازگشته‌اند جذب کند، یک امتیاز کم نظیر برای این شرکت است.
یکی از مراجعان با مدرک دیپلم گفت: خیلی از جوان‌ها به دلیل مشکلات مالی نتوانسته‌اند به دانشگاه بروند و درس خود را ادامه دهند. وی در همین رابطه گفت: بسیاری از مراکز صنعتی به نیروهای دیپلمه بها نمی‌دهند اما شرکت کروز برای دختران و پسران دیپلمه در خط تولید فرصت شغلی دارد. اینکه یک جوان دیپلمه بتواند درآمدی کسب کند می‌تواند انگیزه برای ادامه تحصیل هم پیدا کند.

غرفه کروز در نمایشگاه کار
غرفه کروز در نمایشگاه کار


اشتغال در کروز، یک پرسنال برندینگ است / اشتغال در 50 شرکت برتر کشور هیجان دارد
یکی از مراجعان در غرفه کروز که سعی در پیدا کردن فرصت شغلی برای خود بود، در پاسخ به این سوال که چه چیزی از کروز به نظرش جذاب است، گفت: اشتغال در کروز برند شخصی هرکسی را ارتقا می‌دهد. این شرکت در ایران و خارج از کشور شناخته شده است و به قدری اعتبار دارد که می‌تواند رزومه هرکسی را قوی کند؛ اشتغال در 50 شرکت برتر کشور هیجان دارد.
وی در همین رابطه گفت: علاوه بر مسائل مربوط به پرسنال برندینگ، حضور در این شرکت می‌تواند فرصت‌های جدیدی پیش روی فرد در داخل کروز ایجاد کند که پیش از این تصوری از آن نداشتند.

پرداخت منظم حقوق و امنیت شغلی مهمترین نگرانی کارجویان
بر اساس گفته‌های کارجویان، پرداخت منظم حقوق و امنیت شغلی مهمترین معیار انتخاب شغل برای آنها است. به طورکلی آنها معقتد بودند شرکت‌های کوچک و نوپا نمی‌توانند کارجو را نسبت به تداوم فعالیت مطمئن کنند و آنها دائمنگران تعطیلی یا ورشکستگی یا سقوط شرکت هستند اما در مجموعه‌های بزرگ و با سابقه‌ای همچون کروز  خیال کارجو از این مسائل راحت است.
 
نمایشگاه کار، فرصتی آشنایی کروز و کارجویان بود
در این دوره از حضور شرکت صنایع تولیدی کروز فرصتی فراهم شد تا متقاضیان کار به صورت مستقیم و بدون واسطه، با مدیران و کارشناسان جذب و استخدام شرکت دیدار و گفت‌وگو کنند.
حضور در این نمایشگاه برای کارجویان رایگان بود و متقاضیان توانستند در روزهای چهارشنبه ۵ بهمن تا جمعه ۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر در مرکز نمایشگاهی برج میلاد با مدیران سازمان‌ها ملاقات کردند.
در تازه‌ترین ارزیابی پانصد شرکت برتر ایران، شرکت صنایع تولیدی کروز در بخش قطعات خودرو رتبه اول را در بین شرکت‌های سازنده قطعات خودرویی از آن خود کرده است. این شرکت در بین وسایل نقلیه و قطعات خودرو، پس از ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن، رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.
نقش‌آفرینی در داخلی‌سازی قطعات، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای ۱۲هزار و ۸۰۰ نفر، اثرگذاری در افزایش تولید داخل، سودآوری، ایفای نقش مسوولیت‌های اجتماعی، صادرات‌گرا بودن، مشتری‌محوری، استفاده از فناوری و نوآوری در کسب و کار و توسعه بهره‌وری، دلایل کسب این رتبه برای کروز بوده است.
در این ارزیابی شرکت‌های برتر بر اساس ۳۳ شاخص همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال‌زایی»، «بهره‌وری کل عوامل» و… معرفی می‌شوند که هر ساله این ارزیابی بین ۵۰۰ شرکت برتر انجام می‌گیرد.
شرکت صنایع تولیدی کروز با داشتن بیش از  با بیش از 13 هزار پرسنل که حدود 70 درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند توانسته نقشی از اثر گذار در ایجاد اشتغال کشور ایفا کند.

کد خبر 141745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha