سال ۱۴۰۲، خودروسازان باید کل تولیدات خود را در بورس عرضه کنند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، شرکت‌های خودروسازی از سال آینده باید کل تولیدات خود را در بورس عرضه کنند.

به گزارش پرشین خودرو، رحیم زارع، با اعلام این خبر اظهار داشت: شرکت‌های خودروساز داخلی موظف هستند از ابتدای سال آینده خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط مربوطه عرضه کنند، شورای رقابت موظف است براساس بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تا پایان فروردین‌ ماه سال آینده قیمت جدید خودروها را براساس آنالیز هزینه تمام شده و با در نظر گرفتن هزینه‌های تحقیق و توسعه و هزینه‌های مالی مرتبط با فعالیت‌های تولیدی مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجددا بروزرسانی کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌ بورس کالا موظف است ۸۵ درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی‌نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور خاطرنشان کرد: با این مصوبه شرکت‌های خودروسازی باید کل تولیدات خود را در بورس عرضه کنند و مابه‌التفاوت قیمتی که شورای رقابت آنالیز می‌کند و همچنین قیمتی که در بورس عرضه می‌شود، ۸۵ درصد آن باید صرف حمل و نقل درون شهری با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار شود. این مصوبه برای مقابله با سوداگری و دلالی است.

کد خبر 141834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha