چگونه بیمه بدنه بیمه دات کام خسارت اکثر تصادفات را جبران می کند؟

شرکت‌های بیمه‌ای، بیمه بدنه را به عنوان یکی از بیمه نامه‌های اختیاری صادر می‌کنند. این بیمه برای خطرات و هزینه‌های ناشی از حادثه‌های رانندگی، پوشش‌های مختلفی ارائه کرده تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده وجود نداشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو، دو نوع پوشش اصلی و اضافی برای بیمه بدنه در نظر گرفته شده که با پرداخت حق بیمه قابل خریداری است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل دارید برای جبران هزینه‌های ناشی از حادثه رانندگی آینده‌نگری کنید، بهتر است که خرید پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه را که تضمینی برای جبران خسارت‌های احتمالی است، خریداری کنید. همچنین کارشناسی خودرو یکی دیگر از نکات مهمی ‌است که قبل از خرید خودرو باید بررسی شود تا ایرادات خودرو مشخص شده و برای برطرف کردن آن‌ها اقدام کرد یا حتی از خرید منصرف شد. در ادامه متن درباره اهمیت کارشناسی ماشین و پوشش‌های بیمه بدنه اطلاعاتی را بررسی خواهیم کرد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

 بیمه بدنه برای چه خودروهایی مناسب است؟

بیمه بدنه جزو بیمه‌های اختیاری است که به عنوان بیمه جبران کننده هزینه‌های مالی شناخته می‌شود. این بیمه نامه را می‌توان از تمام شرکت‌های بیمه‌ای خریداری کرد. بیمه بدنه جبران کننده هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه رانندگی است و برای جبران خسارت‌های مالی وارد شده در حادثه رانندگی طراحی شده است. به طور کلی می‌توان بیمه نامه بدنه را مکمل بیمه شخص ثالث دانست، زیرا هزینه‌های مازاد خسارت‌های مالی غیر قابل جبران بیمه ثالث، در بیمه بدنه جبران خسارت خواهد شد. همچنین بیمه بدنه برای تمام وسایل نقلیه زمینی و انواع خودروها قابل خریداری است و تنها باید ارزش خودرو و مدل آن مشخص باشد تا قیمت بیمه نامه تعیین شود.

بیمه بدنه چه پوشش‌هایی دارد؟

شرکت‌های بیمه برای اینکه بتوانند خطرات بیشتری از حادثه رانندگی را تحت پوشش بیمه بدنه قرار دهند، دو نوع پوشش در نظر گرفته‌اند. پوشش‌های اصلی همان مواردی هستند که جزو لاینکف بیمه نامه بوده و با پرداخت حق بیمه پایه قابل خریداری است. همچنین با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان تحت پوشش خطرات اضافی قرار گرفت و نگرانی را برای جبران هزینه‌های رانندگی کاهش داد.

در حقیقت بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌تواند خطرات بیشتری را خریداری کند تا در صورت وقوع حادثه رانندگی میزان ریسک جبران هزینه‌ها را به بیمه‌گر منتقل کرد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه عبارتند از:

  • واژگونی، آتش سوزی، سقوط یا انفجار خودرو تحت پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه است و شرکت بیمه باید تا سقف تعهدات خوو جبران خسارت کند.
  • در صورتی که خسارت هنگام انتقال خودرو به تعمیرگاه یا پارکینگ ایجاد شود تحت پوشش‌های اصلی بیمه نامه جبران هزینه می‌شود.
  • اگر خودروی مورد نظر با جسمی ‌ثابت یا متحرک برخورد کند و خسارت به خودرو وارد شود، بیمه‌گر موظف به جبران هزینه خواهد بود.
  • در صورت سرقت کلی خودرو یا سرقت تجهیزات جانبی، خسارت ایجاد شده تحت پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو است.
  • هزینه خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد جبران خواهد شود.
  • خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو جبران می‌شود.
  • هزینه‌های متعارف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد خواهد بود.

به طور کلی پوشش‌های اصلی بیمه بدنه به سه دسته خطرات آتش سوزی، حادثه و سرقت کلی تقسیم کرد.

واژگونی ها از خسارات اصلی تحت پوشش بیمه بدنه است

واژگونی ها از خسارات اصلی تحت پوشش بیمه بدنه است

در صورت تمایل برای خرید خطرات بیشتر، با پرداخت حق بیمه بیشتر، شرایط تحت پوشش بودن خطرات اضافی وجود دارد.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه عبارتند از:

  •  خسارات ناشی از بروز حوادث طبیعی مانند: زلزله، سیل و آتش فشان
  • غرامت ناشی از عدم استفاده از خودرو در زمان تعمیرات پس از حادثه رخ داده
  • خسارات ناشی از حوادثی مانند: پاشیده شدن مواد شیمیایی
  • خسارات ناشی از دزدیده شدن لوازم خودرو شامل: رادیو پخش، آینه‌ها، رینگ و لاستیک بدون سرقت کلی خودرو
  • شکسته شدن شیشه‌های خودرو به هر دلیلی غیر از خطرات اصلی

چگونه ارزان‌ ترین بیمه‌نامه بدنه را بخریم؟

برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه، قیمت بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های بیمه‌ای مجاز را در سامانه بیمه دات کام از طریق صفحه ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎‌های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را به پایین‌ترین قیمت تهیه نمایید.

چگونه بهترین بیمه بدنه را بخریم؟

عوامل مختلفی نظیر ویژگی‌های خودرو، توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌ها، میزان پرداخت خسارت، تخفیفات در تعیین بهترین بیمه تاثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت های خرید آنلاین بیمه نظیر coverfox.com یا bimeh.com و با وارد کردن اطلاعات درخواستی خودرو، بهترین بیمه بدنه بیمه دات کام  را با توجه به شرایط خود و عوامل یاد شده استعلام گرفته و خریداری نمایید.

چرا کارشناسی خودرو اهمیت دارد؟

بیمه بدنه برای زمانی قابل استفاده است که خودرو دچار حادثه شده و خسارت دیده است. اما کارشناسی خودرو را باید قبل از انتقال سند خودرو انجام داد تا ایرادات ماشین مشخص شود. در حقیقت کارشناسی خودرو برای زمانی است که شما قصد خرید خودروی کارکرده را دارید و از سلامت بخش‌های مختلف ماشین مطمئن نیستید. با کارشناسی ماشین می‌توان خودرو را از نظر ظاهری، فنی یا موتوری بررسی کرد و در صورت هرگونه مشکل برای رفع آن اقدامات لازم را انجام داد. همانطور که می‌دانید یکی از شرایط تردد در خیابان‌ها داشتن معاینه فنی است. اگر از قبل، برای کارشناسی خودرو اقدام کرده باشید به طور حتم همه ایرادات را برطرف خواهید کرد و به راحتی برگ معاینه فنی دریافت خواهد شد.

چگونه می‌توان رنگشدگی بدنه خودرو را تشخیص داد؟

همه افراد می‌توانند برای بررسی رنگ بدنه خودرو از چشم‌هایشان استفاده کنند. اما برخی از موارد وجود دارند که برای تشخیص سلامت رنگ ماشین نیاز به کارشناسی خودرو خواهند داشت. برای بازدید سطوح جزئی رنگ شاید مشکلاتی ایجاد نشود اما اگر نتوانید تشخیص دهید که رنگ خودرو به طور کلی تغییر کرده یا نه، ممکن است که بعد از خرید ماشین با مشکلاتی روبه رو شوید. به طور کلی تشخیص رنگشدگی ماشین از 5 روش مختلف مانند: استفاده از حس لامسه، آهن ربا، دوربین عکاسی، دستگاه تشخیص رنگ و چشم غیر مسلح میسر است.

بیمه بدنه خسارات وارد بر خودرو را جبران می کند

بیمه بدنه خسارات وارد بر خودرو را جبران می کند

چگونه قطعات تعویضی بدنه را تشخیص داد؟

تشخیص تعویض قطعات اصلی خودر و را هم باید به کارشناس ماشین سپرد. در حقیقت برای کارشناسی خودرو باید 435 مورد را بررسی کرد. دقت کنید، برخی از مواقع ممکن است که تصادفی رخ دهد و صاحب خودرو مجبور به تعویض قطعات خودرو باشد. تصمیم برای تعویض قطعات ماشین با توجه به شدت و ضربه‌ای است که به خودرو وارد می‌شود. خب در این شرایط به طور حتم برخی از قطعات خودرو فابریک نبوده و تعویض شده‌اند که باعث کاهش قیمت خودرو خواهند شد.

بنابراین برای تشخیص قطعه تعویضی ماشین باید بررسی‌ها، توسط کارشناسی خودرو انجام شوند. یک متخصص ماهر می‌تواند به راحتی کیفیت قطعات تعویضی خودرو را تشخیص داده و برای قیمت گذاری ماشین اقدام کند.

کارشناسی فنی خودرو

کارشناسی فنی و موتوری خودرو یکی دیگر از بخش‌های مهم برای بررسی ماشین است، از این رو شاید هم سخت‌ترین کارشناسی برای بخش فنی خودرو باشد. زیرا سلامت موتور و گیربکس بسیار اهمیت دارد و باید با دقت زیادی بررسی شود. به طور کلی کارشناسی خودروها باید توسط یک فرد متخصص صورت گیرد تا به صورت دقیق و موشکافانه بخش فنی بررسی شود.  

همچنین توسط برنامه‌ای به نام دیاگ، می‌توان خودروهایی که سیستم کامپیوتری دارند را مورد بررسی قرارداد. اما خب این تصور اشتباه است که با دیاگ زدن خودرو تمام ایرادات شناسایی می‌شوند. در حقیقت یک کارشناس خودرو باید بخش‌های مختلفی مانند: موتور، گیربکس، جلوبندی و تست دیاگ را به خوبی بررسی کند.

کارشناسی رنگ شدگی بدنه

یکی از با اهمیت‌ترین بخش‌هایی که خبره بودن یک کارشناس را نشان می‌دهد کارشناسی بدنه خودرو است. زیرا این روزها با تعداد زیادی صافکار و نقاش ماهر روبه‌رو هستیم که ماشین را مثل روز اولش تعمیر می‌کنند و فرد عادی از پس بررسی آن برنخواهد آمد.

این موضوع باعث شده تا کارشناسان خودرو در کنار صافکارها و نقاش‌ها هر روز خود را آپدیت کرده و اطلاعاتشان را در این زمینه بهبود بخشند.از آنجایی که بیمه مرکزی اهمیت زیادی برای اجرای  قوانین کارشناسی بیمه بدنه خودرو قائل است، کارشناسان باید نقاطی را برای صدور پوشش‌های بیمه بدنه ماشین  بررسی کنند که توسط کاورها و لایه‌های پلاستیکی پوشانده شده‌اند.با توجه به اهمیت کارشناسی خودرو و رنگ آن در صدور بیمه بدنه ، شما می‌توانید راهنمای تخصصی کارشناسی خودرو را از https://bimeh.com/mag/car-inspection/ بخوانید!

به طور کلی برای اینکه هزینه‌های اضافی خسارت‌های وارد شده به خودرو در حادثه رانندگی جبران شوند، نیاز است که بیمه بدنه را خریداری کرد. البته که بهتر است قبل از هرگونه انتقال سند خودرو هم از کارشناسی خودرو بهره‌مند شد تا ارزش واقعی خودرو را مشخص کرد.

کد خبر 141888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha