مطالبات معوق ۱۲۰ روزه قطعه‌سازان تسویه می شود / مطالبات زنجیره تامین خودروسازی کشور ۳۲ همت است

قائم مقام وزیر صنعت مطالبات قطعه‌سازان خودرو کشور را ۳۲ همت(هزار میلیارد تومان) اعلام کرد و گفت: تلاش داریم تا عید امسال معوقات شرکت های قطعه سازی پرداخت شود تا در انتهای سال جاری و عید ۱۴۰۲ با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش پرشین خودرو، سیدمهدی نیازی، با بیان این مطلب متذکر شد: تلاش می‌کنیم که آن دسته از گروه‌های قطعه‌سازی که مهلت دریافت مطالبات ۱۲۰ روزه آنها از خودروسازان رد شده است تا عید امسال معوقات خود را دریافت کنند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در مورد تخصیص ارز اولویت‌ها را با بانک مرکزی نهایی کرده‌ایم که عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه نامه‌نگاری‌هایی از سوی وزارت صمت برای تخصیص و تامین فوری اعتبارات ریالی در حوزه صنعت خودرو و چند صنعت دیگر انجام شده است، تصریح کرد: کارهای مربوط به آن از سوی بانک مرکزی در حال انجام است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی افزود: در خصوص تامین مالی-ریالی صحبت‌هایی با مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته‌ایم؛ زیرا موضوع اوراق گام(اوراق گواهی اعتبار مولد) به بن‌بست خورده است.
وی ادامه داد: مصوبه‌ای در دولت داشتیم که اوراق گام بتواند جریان یابد و از ابتدا به انتهای زنجیره برسد، که هم اکنون در وسط زنجیره به بن‌بست خورده است، بدین منظور در جلسه‌ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی مقرر شد که مسیر اجرایی آن در سازمان امور مالیاتی و یا سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولت منتقل شده تا از شرایط بن‌بست خارج شود.
نیازی با اشاره به جلسه اخیر برگزار شده با رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک‌ها امسال سرمایه در گردش را شش ماهه کرده‌اند، زیرا خیلی‌ها منتظر اعمال نرخ سود بالاتر بودند و قرارداد یکساله را شش ماهه کردند، این مسئله موجب شد که با خشک‌شدگی نقدینگی در شبکه تولید مواجه شویم.
کد خبر 141908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha