اولین خودرو ۷ نفره ایران خودرو با نام هایما ۷X می آید

قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو از افتتاح خط تولید انبوه محصول هایما ۷X، جدیدترین محصول ایران خودرو در اسفندماه جاری خبر داد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، کیانوش پورمجیب، هایما ۷X را خودروی مخصوص خانواده دانست و افزود: این خودرو که با هدف پاسخ به نیاز متقاضیان در بخش خودروهای شاسی بلند لوکس و خانوادگی تولید خواهد شد،  ظرفیت هفت سرنشین را داراست و برای نخستین بار در گروه صنعتی ایران خودرو، خودرویی با این ظرفیت سرنشین به تولید می رسد تا سبد محصولات گروه با عرضه آن به بازار کامل شود.

وی افزود: علاوه بر برخورداری این محصول از گارانتی پنج ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتر، طرح تضمین کیفیت قوای محرکه آن هم زمان با عرضه به بازار اجرایی خواهد شد و این طرح شامل تضمین شش ماهه عدم مراجعه برای ایرادات مرتبط با موتور و گیربکس است.  

به گفته پورمجیب، این محصول تا پایان امسال به مرحله تولید انبوه خواهد رسید و با برنامه ریزی های صورت گرفته سالانه ۱۰ هزار دستگاه از این محصول در شرکت ایران خودرو خراسان تولید خواهد شد.

براساس این گزارش، هایما ۷X، خودروی سواری هفت نفره و لوکس خانوادگی است که با تجهیزات ایمنی بالاتر و امکانات رفاهی بیش تر نسبت به رقبا تولید و به بازارعرضه خواهد شد.  
این محصول از منظر تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، دوربین دید ۳۶۰ درجه، اتوهلد، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، هشدار خروج از خط، کمکی تثبیت خطوط حرکت، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، کمکی حرکت در سربالایی، کمکی حرکت در سرازیری، سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، پایش فشار بادتایرها، سه حالت پارک اتوماتیک خودرو، سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب، سیستم کنترل کودکان در صندلی های عقب و کروز کنترل تطبیقی است.
همچنین این محصول مجهز به سنسور حرکت اشیا بعد از قفل شدن خودرو با قابلیت ارسال پیام کوتاه به موبایل، مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، سنسور نور و باران، بازکردن در صندوق عقب با حرکت پا، سان روف برقی پانورامیک، صندلی راننده شش حرکته برقی، صندلی سرنشین جلو چهار حرکته برقی، گرم کن و تهویه صندلی و صندلی های ردیف دوم و سوم تاشو، استارت دکمه ای است.
هایما ۷X اولین شاسی بلندلوکس هفت نفره (همراه سه ردیف صندلی مجزا) با کاربری خانوادگی است که مجهز به موتور ۱.۶ لیتری بنزینی نسل جدید GDI توربوشارژ (با قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر) و گیربکس شش سرعته اتوماتیک است.

کد خبر 141990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha