هایما ۷X با چه مشخصاتی به جاده‌های ایران خواهد آمد

هایما ۷X یکی از معدود خودروهای ۷ نفره بازار ایران است که در کلاس MPV ها قرار دارد و قرار است توسط ایران خودرو به بازار عرضه شده و در سال ۱۴۰۲ به دست متقاضیان برسد. هایما ۷X که در بازار ایران رقیب مستقیم سوبا M۴ فردا موتورز با چه مشخصاتی راهی بازار خواهد شد؟ پاسخ این سوال را در مقاله هایما ۷X بخوانید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در این چند سال اخیر خودروهای چینی در ایران بازار بسیار پر رونقی پیدا کرده و تعداد بالایی از شرکت‌های چینی محصولات خود را به بازار تشنه ایران رساندند. هایما نیز یکی از همین شرکت‌های بزرگ است که همکاری خود را از ابتدا با شرکت ایران خودرو شروع کرد و تاکنون محصولاتی را از طریق این شرکت در ایران عرضه کرده است.

هایما ۷X نیز یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که به‌زودی پایش به جاده‌های ایران باز خواهد شد.

هایما ۷X برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران ۱۴۰۱ همراه با هایما ۸S رونمایی شد.

بررسی طراحی ظاهری هایما ۷X

هایما ۷X یک خودروی MPV یا همان مینی‌ون بوده که پس از چند سال در بازار ایران معرفی شده و البته رقیب چندانی ندارد. نکته جالب توجه این است که هایما ۷X توسط شرکت معروف پینین فارینا طراحی شده، برای همین ظاهرش با اکثر چینی های بازار متفاوت است. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ رونمایی شده که در نتیجه با خودرویی به‌روز و جدید روبرو هستیم.

هایما 7X

در بخش جلو شاهد یک طراحی تند و تیز و تهاجمی هستیم که توجه را در نگاه اول جلب می‌کند. چراغ‌های جلو کمی نازک با زوایای تیز طراحی شده و چسبیده به جلوپنجره هستند. همچنین جلوپنجره این مینی ون هم به صورت کشیده و شش ضلعی به همراه خطوط کرومی طراحی شده است. قسمت پایین سپر خودرو نیز در دو طرف میزبان چراغ های مه شکن بوده و پایین سپر نیز یک فلاپ مشکی رنگ نصب شده است. روی کاپوت خودرو نیز خطوط عمیق و حجم دهی‌های مختلفی را شاهد هستیم که به عضلانی‌تر شدن خودرو کمک کرده‌اند.  

هایما 7X

هایما ۷X در نمای عقب نیز از یک طراحی عجیب و البته به‌روز بهره‌مند است که به دو رنگ تقسیم می‌شود. قسمت بالای نمای عقب که چراغ‌های عقب، محل نصب پلاک، شیشه عقب و لوگوی خودرو قرار گرفته، به رنگ مشکی درآمده است. چراغ های عقب خودرو به صورت دو تکه طراحی شده و گرافیک خوبی نیز دارند.

هایما 7X

قسمت همرنگ بدنه نیز که از وسط درب صندوق شروع شده و تا پایین خودرو کشیده شده است میزبان چراغ های شب نما و مه شکن خودرو به همراه یک دیفیوزر بزرگ است که ظاهری جذاب را به این خودروی خانوادگی داده است.

طراحی کابین هایما ۷X

هایما ۷X در بخش کابین نیز طراحی نسبتا مجلل و به‌روزی دارد. صفحه کیلومتر شمار خودرو که به صورت کاملا دیجیتالی بوده با صفحه مولتی مدیای خودرو به سبک خودروهای مرسدس بنز به صورت یکپارچه طراحی شده است.

هایما 7X

میان داشبورد هایما ۷X نیز یک بخش با رنگ مشکی میزبان دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو به همراه کلیدهای کنترل سیستم تهویه مطبوع است. نکته جالب توجه این خودرو استفاده از چرم مصنوعی در قطعات دکوراتیو کابین است که ظاهری لوکس به کابین بخشیده است.

هایما 7X

فرمان خودرو به صورت دو شاخه و دی کات طراحی شده و با خطوط و اجزای کرومی تزئین شده است.  

هایما 7X

هایما ۷X از نظر متریال به کار رفته در کابین و داشبورد هم در رتبه بالایی قرار گرفته و خوشبختانه با یک خودروی باکیفیت و عمری مواجه هستیم که در بلندمدت ماندگاری خوبی خواهد داشت.

هایما 7X

صندلی‌های خودرو و زیر آرنجی وسط تماما از چرم مصنوعی تشکیل شده و صندلی ها نیز دربرگیرندگی خوبی دارند. از آنجایی که این خودرو در کلاس MPV ها قرار دارد چینش صندلی‌های آن به صورت ۲+۲+۳ است که مجموعا هفت سرنشین در آن جای می‌گیرند از این رو می‌تواند گزینه‌ای بسیار خوب برای خانواده‌ها باشد.

مشخصات فنی هایما ۷X

هایما ۷X برخلاف دیگر هموطنانش که بیشترشان به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده‌اند به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ تجهیز شده که فناوری تزریق مستقیم سوخت یا همان GDI نیز دارد. این قلب تپنده قدرتمند توانایی تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور را داراست که با توجه به سگمنت این خودرو عددی بسیار مناسب است.

هایما 7X

هایما ۷X در بخش جعبه دنده مجهز به یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک است که قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.  

هایما 7X

قلب تپنده این خودرو با برادر دیگرش یعنی هایما ۸S مشترک است. مصرف سوخت ترکیبی اعلام شده برای هایما ۷X حدود ۷/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. البته این خودرو یک پیشرانه دیگر نیز دارد که با ۱/۵ لیتر حجم ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور داشته و بعید به نظر می‌رسد با آن پیشرانه عرضه شود.

امکانات رفاهی و ایمنی هایما ۷X

هایما ۷X در بخش امکانات خودروی پرآپشن و دست پری است که می‌توان آن را پرچمدار هایما در ایران دانست.

هایما 7X

از جمله امکانات این خودروی نسبتا لوکس می‌توان به رینگ‌های ۱۹ اینچی، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، حالت‌های رانندگی اسپرت، اقتصادی و برفی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، فرمان برقی، آینه‌های جانبی تاشونده گرمکن دار، کنترل صوتی، سیستم کمکی پارک اتوماتیک، سیستم پایش میزان باد تایر (CTMS)، سیستم هشدار عبور از خطوط (LDW)، سیستم تشخیص نقاط کور (BSD)، سیستم کمکی جابجایی بین خطوط (LCA)، سیستم ترمز اتوماتیک (اتوهلد)، سیستم کمک ترمز (BAS)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی و سیستم‌های کمکی مانند کمک شروع حرکت در سربالایی و سرپایینی اشاره کرد.

کد خبر 142081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha