کد خبر 142697
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
مسیر ترانزیتی ایران به اروپا هموار شد

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از طریق تعامل با مقامات گمرکی، ترانزیتی و ترافیکی کشور ترکیه، مسیر ترانزیتی ایران به اروپا را هموار کرده و دستاورد دیگری در زمینه تسهیل و تسریع حمل و نقل زمینی در حوزه بین الملل را  رقم زد.

به گزارش گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی‌ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛ تسهیل در عبور و مرور خودروهای ایرانی به دیگر کشورها، یکی از مهمترین وظایف ذاتی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به شمار می رود، از اینرو کانون با توجه به اهمیت جایگاه کشور ترکیه در مسیر ترانزیتی و تردد خودروهای ایرانی به کشورهای اروپایی، با برگزاری جلسات متعدد و انجام کارشناسی های مختلف این امر را پیگیری کرده و چالش ها و مشکلات موجود در تردد رانندگان و مسافران به این کشور را از طریق تعامل، تفاهم و توافق، مرتفع کرد. 

در این راستا محمدحسین صوفی مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، با هدف تسهیل در تردد زمینی خودروهای ایرانی به کشورهای اروپایی و توسعه صادرات و مبادلات ارزی و عبور و مرور اتومبیل های حامل مواد غذایی و خودروهای شخصی کشورمان، در آخرین جلسه با این موضوع، به همراه مسئولان سفارت ایران در آنکارا با مقامات گمرکی، ترانزیتی و ترافیکی کشور ترکیه در محل مدیریت پلیس امنیت و راهنمایی و رانندگی ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با تأکید بر سابقه تمدنی ایران و ترکیه، از فرهنگ و تاریخ مشترک به عنوان یک شاخص تسهیل گر در تعاملات روز افزون دو کشور در حوزه گردشگری یاد کرد و با اشاره به عضویت طرفین در کنوانسیون های بین المللی مرتبط، تسهیل در تردد زمینی بین ایران و ترکیه از طریق رعایت کامل مقررات ترافیکی و ترانزیتی جاری را امری ممکن و لازم دانست.

رییس پلیس کشور ترکیه نیز با تأکید بر اهمیت گذرگاه های مرزی سه گانه بین دو کشور و لزوم تسهیل در ترددهای مرزی اعم از تجاری و مسافری، رعایت مقررات ترافیکی و گمرکی هر دو کشور را امری مهم و ضروری خواند.

وی ضمن استقبال از تسهیل تردد خودروهای ایرانی به کشور ترکیه، بر اهمیت حفظ جان و امنیت مسافران تأکید و ضمن تأیید ساختار پلاک های ترانزیت ایرانی و مطابقت آن ها با استانداردها و شاخص های بین المللی، بر لزوم دارا بودن مدارک رانندگی ترانزیت معتبر برای ورود تمامی وسائط نقلیه ایران به خاک کشور ترکیه تأکید کرد. 

در این جلسه، طرفین در خصوص شماره سریال پلاک های ترانزیت بین المللی ایرانی ورودی به خاک کشور ترکیه تفاهم کردند و در ادامه در زمینه تفکیک شماره شناسایی وسائط نقلیه ایرانی و ترکیه ای در گذرگاه های مرزی، مذاکرات و توافقات موثری صورت گرفت.

کد خبر 142697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha