شورای رقابت از اعلام قیمت‌های جدید خودرو خبر می دهد

به گفته مدیر روابط عمومی شورای رقابت، جلسات این شورا به منظور بررسی قیمت خودرو هر هفته برگزار می‌شود بطوریکه قیمت‌های جدید خودروها، به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، سپهر دادجوی توکلی، با اعلام این خبر متذکر شد: بررسی قیمت خودرو در روند کار کارشناسی در شورای رقابت قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که مبنای قیمت خودروهای متقاضیان ثبت سفارش قبل در سامانه یکپارچه خودرو چگونه است؟ گفت: چنانچه قیمت زمان عقد قرارداد وجود داشته باشد همان ملاک است و هیچ گونه افزایش قیمتی شامل این دست از متقاضیان نخواهد شد.

به گفته توکلی، یعنی اگر خریداری پیش از این برای خرید خودرو قراردادی امضا کرده باشد، باید قیمت‌هایی که پیش از این توسط شورا اعلام شده بود، مبنا قرار بگیرد.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت: شورای رقابت موظف است تا رصد بازار و روند تولید و توزیع خودرو را مورد بررسی قرار دهد و در این مسیر آنالیز قیمتی انواع محصولات نیز انجام می‌شود، اما این امر به این معنا نیست که هر سه ماه یکبار قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند.

توکلی اضافه کرد: متاسفانه برداشت اشتباهی از دستور العمل شورا صورت گرفت که توسط برخی بازنشر شده که شورای رقابت هر سه ماه قیمت خودروها را افزایش می دهد و این موضوع را به شدت تکذیب می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که نحوه محاسبه قیمت خودرو در شورای رقابت چگونه است؟ افزود: قیمت خودرو، طبق دستورالعمل ۵۴۳ و فرمول کاست پلاست تعیین می شود یعنی مبنای تنظیم قیمت، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب است که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که نرخ تورم توسط بانک مرکزی اعلام و هر سه ماه بررسی می‌شود و در صورتی که مواد لازم برای تولید خودرو مثل شیشه، فولاد و … افزایش قیمت داشته باشند، قیمت خودروها می‌تواند با توجه به میزان تورم این نهاده‌ها افزایش یابد یا خیر؟ گفت: در فرمول کاست پلاست قمت نهایی خودرو، هزینه تمام شده به علاوه سود معقول است بنابراین هم به نفع مصرف کننده و هم تولید کننده خواهد بود.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت خاطرنشان کرد: از اوایل سال طبق گزارش وزارت صمت بیش از ۴۰ درصد خودروها ارزان‌تر شده و در بازار خودرویی گران نشده است.

کد خبر 143436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha