رونمایی از مذاکرات ایران خودرو با خودروسازان جهانی در روز مجمع

پرشین خودرو: ایران خودرو مذاکرات تنگاتنگ و مستمری را نه با یک مجموعه، بلکه با چندین شرکت خودروساز خارجی انجام داده است که اطلاع رسانی در خصوص آنها به روز مجمع عمومی صاحبان سهام موکول شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اعلام این خبر گفت: اطلاع رسانی در خصوص اینکه مذاکرات ما با خودروسازان جهانی در چه مرحله ای از اجرا بوده و تاکنون چه اقدامات عملی در رابطه با آنها انجام شده است به روز مجمع عمومی صاحبان سهام موکول کردیم بطوریکه در روز 31 تیرماه سهامداران می توانند با حضور در جلسه مجمع از جزییات کامل این اقدامات مطلع شوند.


وی با بیان اینکه ایران خودرو یکی از شرکت هایی بوده که از شرایط پسابرجام بهترین استفاده را داشته است، تأکید کرد: اینکه تاکنون تبلیغات گسترده ای در خصوص اجرای برنامه ها صورت نگرفته، دلیل بر این امر نیست که هیچ اقدامی به صورت عملی صورت نگرفته است؛ بلکه تمام برنامه ها در حال پیگیری می باشد و بزودی با تحقق و نهایی شدن هر برنامه به تدریج و مرحله به مرحله در خصوص آنها اطلاع رسانی شفاف و دقیقی صورت خواهد گرفت.


مدیرعامل ایران خودرو افزود: «سهامداران» ایران خودرو در كنار «مشتریان» و «كاركنان» سه گروهی هستند كه ما خود را ملزم و موظف می دانیم تا منافع آنها را در نظر گرفته و تامین كنیم و تلاش داریم با برآورده کردن خواسته ها و انتظاراتشان، از آنها حمایت کنیم. اما اعتقاد داریم زمانی باید برای سهامدار انتظار ایجاد کنیم که آن انتظارات قابل برآورد کردن باشد که البته امروز به این مهم دست یافته ایم.


وی ادامه داد: در بخش های مختلف كاری گروه صنعتی ایران خودرو از حوزه تولید و ‌كیفیت گرفته تا صادرات و همكاری های بین الملل، اتفاق های خوب و ارزشمندی رخ داده و همچنان در حال پیگیری و انجام است؛ اما ترجیح دادیم پاسخ وفاداری سهامداران را با صداقت بدهیم و معتقدیم نتیجه پیگیری های ما باید در عملکرد واقعی "خودرو" خودنمایی کند.


یکه زارع متذکر شد: ایران خودرو در حوزه همكاری های بین المللی اقدامات بسیار خوب و مهمی انجام داده است كه می شد با انتشار پرطمطراق آنها حوزه های مالی را تحریك كرد؛ اما ترجیح دادیم بازار سرمایه مسیر منطقی خود را برمبنای انتشار گام به گام اخبار و اقدامات طی كند و ما نیز پس از نهایی شدن اقدامات، ‌نسبت به اطلاع رسانی آنها اقدام كنیم. اما سکوت ما دلیل بر عدم انجام فعالیت ها و تحقق خواسته های سهامداران نیست.


مدیرعامل ایران خودرو در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون علت عدم تحقق افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و با استفاده از معافیت مالیاتی اظهار داشت: از سال گذشته در حالی روزهای پرنوسانی در قیمت سهم رقم خورد و بحث ها پیرامون افزایش سرمایه از این محل بیش از پیش قوت گرفت که علی رغم تلاش ها و پیگیری های ما، متأسفانه به دلیل وجود منع قانونی اجرای این برنامه در سال 1395، نتوانستیم به سرانجام برسانیم.


وی افزود: البته امیدواریم موضوع معافیت مالیاتی بابت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مجدد در هیأت دولت مورد بررسی قرار گرفته و در اصلاحیه لایحه قانون برنامه ششم توسعه گنجانده شود. بر این اساس، ما همچنان پیگیر موضوع هستیم تا با مساعدت مسئولین امر بتوانیم از این فرصت برای افزایش ثروت سهامداران استفاده کنیم.


یکه زارع افزود: در روز برگزاری مجمع در خصوص آخرین اقدامات و دستاوردهای ایران خودرو با سهامداران سخن خواهیم گفت و برنامه هایی كه برای اصلاح ساختار مالی نیز تدوین شده است، را تشریح خواهیم كرد.


وی در پایان از سهامداران ایران خودرو دعوت كرد تا در مجمع روز پنجشنبه هفته جاری حضور پیدا كنند و خاطرنشان كرد: سهام ایران خودرو آینده ای روشن را پیش رو دارد و سهامدارانی كه طی این مدت با سهم وفاداری كرده اند، بزودی نتیجه صبوری و وفاداری خود را خواهند دید.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
برگرفته از بورس نیوز
کد خبر 58022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha