کد خبر 72622
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
تولید کیا «سورنتو» در آمریکا میلیونی شد

پرشین خودرو: شرکت کیا به مناسبت تولید یک میلیون دستگاه سورنتو شاسی بلند در کارخانه جورجیا آمریکا جشنی برگزار کرد. این شرکت از سال 2009 با سرمایه گذاری 1.1 میلیارد دلاری مونتاژ محصولات خود را در کارخانه جورجیا آغاز نمود.

به گزارش پرشین خودرو، آخرین مدل تولید شده سورنتو در این کارخانه یک خودرو سفید مرواریدی مدل SXL 2018 سورنتو بوده که توانسته فروش قابل توجهی را در میان شاسی بلندهای کیا به دنبال داشته باشد.


این مدل در فرودگاه بین المللی Hartsfield-Jackson طی هفته های آینده به نمایش در می آید. این کارخانه در کنار تولید سورنتو تولید سدان اپتیما را از سال 2011 آغاز کرده است. بنابراین از زمان آغاز کار خود تاکنون 2.4 میلیون دستگاه اتومبیل به تولید رسانده است که رقم قابل توجهی محسوب می شود.


گذشته از آن بیش از 15 هزار نفر در کارخانه جورجیا شرکت کره ای مشغول به کار هستند. Harrison Shin مدیرعامل کارخانه جورجیا کیا می گوید:


"کیا سورنتو محصول ویژه برای تیم کارخانه جورجیا کیا محسوب شده که به عنوان محصول مونتاژی محسوب می شود."


وی افزود:


" تیم سازنده ما سعی می کند بهترین محصولات را راهی بازار جهانی نماید و هر روز نیز بر کیفیت محصولات خود می افزاید تا مطابق استانداردهای جهانی پیش رود. من می خواهم به تیم خود تبریک بگویم که موجب شدند این میزان تولید قابل توجه به وجود آید."


کارخانه جورجیا نخستین کارخانه کیا در ایالات متحده محسوب می شود که سالانه 360 هزار دستگاه اتومبیل تولید می کند و روانه نمایندگی شرکت کیا می نماید.


براساس گزارش ها مدل جدید سورنتو نیز که اخیرا تصاویر جاسوسی آن منتشر شده بزودی معرفی می شود. مدل فعلی نیز با پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر 184 اسب بخاری یا 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر 240 اسب بخاری به تولید می رسد. البته موتور قدرتمند 3.3 لیتری شش سیلندر 290 اسب بخاری نیز برای این مدل تدارک دیده شده است.
 

کد خبر 72622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha