فرودگاه کرمانشاه با تأمین 100 میلیارد تومان اعتبار آماده توسعه

پرشین خودرو: استاندار پیشین کرمانشاه گفت: اگرچه کرمانشاه در شاخص بیکاری جزو استان‌های اول کشور است، اما در بسیاری شاخص های دیگر توسعه جایگاه خوبی در کشور دارد.

به گزارش پرشین خودرو، «اسدالله رازانی» در مراسم تودیعش که دیروز(12 مهر) با حضور وزیر کشور برگزار شد، با ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در طول چهار سال گذشته در استان کرمانشاه، گفت: طی این مدت 171 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده و 563 کیلومتر راه روستایی در استان بهسازی و آسفالت شده است.

وی افزود: در طول شش ماه 110 کیلومتر در استان ریل‌گذاری شد و راه‌آهن به کرمانشاه رسید و منتظر افتتاح رسمی آن هستیم.

استاندار پیشین کرمانشاه گفت: فرودگاه کرمانشاه نیز با تأمین 100 میلیارد تومان اعتبار آماده توسعه است.

رازانی گفت: در حوزه آب و کشاورزی نیز سامانه گرمسیری با بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اجرا شده که 900 میلیون مترمکعب آب را به منطقه گرمسیری انتقال می‌دهد و فاز نخست آن به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت پنج سد مخزنی در استان آبگیری شده و پنج سد نیز در حال ساخت است.

استاندار پیشین کرمانشاه گفت: تولیدات کشاورزی استان نیز از 3.9 به 4.6 میلیون تن افزایش یافته است.

رازانی تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در دولت را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و گفت: با ایجاد این منطقه تحولی بزرگ در استان رخ خواهد داد.

وی به احداث کارخانه خودروسازی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این کارخانه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود که اجرای آن متوقف شده بود و اکنون فاز نخست آن با ظرفیت تولید 30 هزار دستگاه خودرو به افتتاح رسیده است.

استاندار پیشین کرمانشاه افزود: طی این مدت 1620 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت در استان افتتاح شده است.

رازانی یادآور شد: در حوزه گردشگری نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده و اعتبارات این بخش را 100 درصد افزایش دادیم و طرح کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان را فعال کردیم.

وی گفت: در حوزه اشتغال نیز اگرچه هنوز آمار بیکاری بالایی داریم، اما اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و طی این مدت 35 هزار نفر به فهرست بیمه‌شدگان ما اضافه شده است.

استاندار پیشین کرمانشاه گفت: به‌منظور ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی شده هر شهرستان در یک صنعت یا خوشه صنعتی که در آن مزیت دارد، وارد شود.

رازانی افزود: علاوه‌بر این سند توسعه شهرستان‌های استان تدوین شده و امروز همه شهرستان‌ها یک برنامه و نقشه راه دارند.

وی گفت: در حوزه مسائل اجتماعی هم به آسیب‌های اساسی استان نظیر اعتیاد، خودکشی و طلاق ورود پیدا کردیم و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار پیشین کرمانشاه با بیان این‌که در این مدت کارهای بزرگی با کمک همه مدیران و همکاران صورت گرفته، گفت: حتماً نقایصی وجود دارد و مردم استان استحقاق بیش از این را دارند.

رازانی با تقدیر از اعتماد دولت به او در طول دو سال تصدی مسئولیت استانداری کرمانشاه، انتخاب «هوشنگ بازوند» به‌عنوان استاندار جدید کرمانشاه را تبریک گفت و افزود: به این انتخاب خوش‌بینم و مطمئنم تحرک بهتری در استان ایجاد خواهد شد.

ویازانی یادآور شد: از همه علاقه‌مندان توسعه استان تقاضا دارم با استاندار جدید همکاری کنید، چون اگر مدیر ارشد استان موفق نشود، کل استان متضرر خواهد شد.

ایسنا

کد خبر 81706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha