کد خبر 93745
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
۱۰ هزار خودرو تاکسی در صف نوسازی

پرشین خودرو: مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت : مهم ترین موضوعی که در دوران مدیریت شهری جدید عنوان ماموریت و شعار اصلی سال انتخاب کرده ایم ، نوسازی ناوگان بوده و ۱۰ هزار خودروی تاکسی در صف نوسازی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازصداوسیما، علیرضا قنادان امروز در نشست خبری گفت : ما به عنوان سازمان تاکسیرانی تهران با شهروندان در تعامل زیادی هستیم.
وی با اشاره به اینکه به عنوان حوزه زیرساختی بسیار اثرگذار هستیم ، افزود : از آنجا که شهروندان ما را یک حوزه اثرگذار می‌دانند در این حوزه نیز در بحث اجتماعی و فرهنگی اثرگذاری بسیار بالایی داریم؛ چراکه تاکسی‌های هر شهر، نشان و هویت آن شهر محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه هر چه قدر خدمات تاکسیرانان متنوع‌تر و مناسب‌تر باشد، اثر بهتری در ذهن مسافر و شهروندان می‌ گذارد ، افزود : آنچه در تهران شایسته و بایسته است باید در حوزه تاکسیرانی بسیار متفاوت‌تر باشد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه تاکسیرانی نیاز به تحول عمیق ساختاری داریم، تاکید: برای محقق کردن شعار نوسازی تاکسیرانی تهران برنامه مدون دارم که به زودی از این برنامه رونمایی خواهیم کرد و در اختیار رسانه‌ها و شهروندان قرار خواهیم داد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: شهروندان باید در جریان آن قرار بگیرند که آنچه ما در سازمان تاکسی رانی به دنبال آن هستیم، در سال آینده به چه شکل خواهد بود و تصویر ما از سازمان تاکسی رانی در آینده چیست.
وی با اشاره به اینکه برنامه سازمان تاکسیرانی برای نوسازی ناوگان و خدمات تاکسیرانی تهران در چهار محور اصلی متمرکز است، گفت : محور اصلی تحت عنوان نوسازی سازی در حوزه تاکسیرانان است که این محور مربوط به جنس خدمات تاکسی رانان می‌شود که در این بین شخصیت تاکسی ران بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در ‌‌نهایت تاکسی رانان به شهروندان خدمات رسانی می‌ کنند.
قنادان ؛ معضل اصلی در سال‌های اخیر در حوزه تاکسیرانی را ذهنیت مردم در خصوص اینکه این شغل نیاز به تخصص ندارد دانست و گفت : شغل تاکسیرانان به عنوان شغل و حرفه آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است؛ در مردم این ذهنیت ایجاد شده که هر که گواهینامه دریافت کرده است ، می‌تواند تاکسیرانی شود، اما باید شغل تاکسیرانان به گونه‌ای شود که جوانان نیز آن را به عنوان حرفه‌ خود انتخاب کنند و مجبور به تاکسیران شدن نشوند. از این رو ضروری است تا برای آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در حوزه تاکسیرانی وارد شویم.
وی با بیان اینکه باید در حوزه اقتصاد تاکسیرانی وارد شویم، گفت: در گذشته در نظام تاکسیرانی برخورد سلبی بوده است؛ اما ما برنامه‌ای تحت عنوان نظام رتبه بندی برای تاکسیرانان انتخاب کردیم تا بر اساس آموزش و نوع مهارتی که می‌بینند؛ رتبه بندی ‌شوند. در واقع باید نحوه آموزش تاکسیرانان سطح شهر با تاکسیرانان فرودگاه امام خمینی متفاوت باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته در تقسیم‌بندی تاکسیرانی و رتبه بندی تاکسیران خوب و بد وجود نداشت، بیان کرد: ‌حدود ۸۰ هزار تاکسیران وجود دارد که باید شرایطی فراهم شود که از افراد خوب تقدیر کنیم و هیئت بازرسی ما با متخلفان به سختی برخورد می‌کند اما تشویق هم باید در برنامه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه به دنبال تغییر مدل کسب و کار تاکسی رانان هستیم، افزود : در این راستا باید اپراتور‌ها و شرکت‌های خصوصی را نیز اصلاح کنیم جرا که باید برای حمل مسافر در تهران چارچوب کلی مشخص کنند.
وی تصریح کرد: سازمان خصوصی باید به سمت نوسازی برود و به دنبال آن هستیم تا بخش خصوصی با توان بیشتری وارد کار شود که البته در این راستا سرمایه‌های بزرگی به این بخش منتقل می‌شود.
وی با بیان اینکه تقویت این امر منوط بر این است که شرکت‌های خصوصی و عوارضی که برایشان وجود داشته تغییر کند، گفت: قرار است تا شرکت‌ها به صورت رقابتی فعالیت کنند و انحصار را از بین ببریم.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه به دنبال نوسازی ناوگان تاکسیرانی هستیم، تاکید کرد : در حال حاضر با خودروسازان این تعامل را ایجاد کردیم تا این ذهنیت را در کشور تغییر دهیم که نباید خودروهایی که به فروش نمی‌رود و مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد به عنوان تاکسی استفاده شود.
وی اضافه کرد: این مساله را در وزارت کشور نیز مطرح کرده‌ایم تا خودروهایی با کاربری ویژه تاکسیرانی تولید شود که این مساله باید در سطح کشور دنبال شود.
قنادان موضوع دیگری را که در سال ۹۷ در دست اجراست اضافه شدن ناوگان پاک در تهران دانست و گفت: از آنجایی که تاکسی بیشترین تردد را در سطح شهر دارد، اگر به عنوان خودروی پاک محسوب شود می‌تواند در کاهش آلایندگی تاثیر بسزایی بگذارد و این امر می‌تواند در مردم نیز فرهنگ سازی کند تا خودروهای هیبریدی مورد استقبال قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ خودرو را در سال ۹۶ نوسازی کرده‌ایم ، افزود : متوسط سنی ناوگان تاکسی در تهران ۶ و هشت دهم سال است که به دنبال آن هستیم این رقم را کاهش دهیم.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: ما باید در این زمینه همراهی خودروسازان را داشته باشیم اما متاسفانه از سال گذشته خودروسازانی که با سازمان تاکسیرانی قرارداد داشته‌اند ارائه خودرو را متوقف کرده‌اند.
قنادان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار خودروی تاکسی در صف نوسازی قرار گرفته‌اند، گفت: متاسفانه صدور پیش فاکتور که لازمه کار است از سوی خودروسازان متوقف شده است و فقط تاکسیرانان می‌توانند در سایت تاکسیرانی ثبت نام کنند.
وی تصریح کرد: محور آخری که سازمان تاکسیرانی به دنبال آن است جنس خدماتی است که به شهروندان ارائه می‌شود. از آنجایی که ما بزرگ‌ترین ناوگان تاکسیرانی خاورمیانه هستیم و با حدود ۸۰ هزار تاکسی در تهران رکوردار هستیم باید در این امر پیشرو باشیم.

کد خبر 93745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha