افتتاح کریدور چین ـ قزاقستان ـ ایران با حضور جهانگیری و آخوندی

پرشین خودرو: کریدور حمل و نقل چین ـ. قزاقستان ـ. ایران با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و همزمان با این رویداد نخستین محموله تجاری به بندر کاسپین وارد شد.

به گزارش پرشین خودرو، اسحاق جهانگیری در حاشیه افتتاح این كریدور اظهار داشت: یكی از مسیرهای مهم تجاری كشور با كشورهای همسایه و با كشور چین امروز افتتاح می شود و اولین محموله تجاری از این مسیر وارد بندر كاسپین خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: جاده ابریشم كه همواره بیانگر ارتباط فرهنگی ـ تاریخی و اقتصادی چین از طریق كشورهای ایران و همسایگان ایران با اروپا و آفریقا بوده است امروز از مسیر جدیدی بازگشایی می شود و اولین محموله تجاری از طریق این مسیر وارد خواهد شد.

وی اظهار امیدواری كرد ارتباط و همبستگی ما با كشورهای همسایه و كشور چین توسعه یافته و روابط راهبردی ما با این كشورها گسترش پیدا كند.

وی ادامه داد: ایران از دیرباز در مسیر جاده ابریشم بوده و دوباره یك فرصت مهم تاریخی ـ فرهنگی برای كشور در حال بازآفرینی است.
 

دكتر جهانگیری با اشاره به افتتاح بندر كاسپین و كریدور حمل و نقل چین ـ قزاقستان ـ‌ ایران،‌ خاطر نشان كرد: امیدوارم بتوانیم با راه اندازی این كریدور رابطه تجاری و همبستگی خوبی با كشورهای اطراف و نیز با چین برقرار كنیم و از این مسیر توسعه كشور و استان هایی كه در مسیر قرار گرفتند را با سرعت بیشتری پیش ببریم.



وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در سفر یک روزه به رشت همراه معاون اول رییس جمهور هستند.

افتتاح


افتتاح واحد تولیدی کارآمد گستر منطقه آزاد انزلی

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی واحد تولیدی کارآمد گستر منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

دكتر اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه های سفر یك روزه خود به منطقه آزاد انزلی ضمن افتتاح این كارخانه كه تولید كننده ضد یخ، روغن ترمز، مواد افزودنی، روغن موتور، اسپری مو و انواع خوشبو كننده هوا است از خط تولید آن بازدید كرد.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۷۶۳ متر مربع در شهرك صنعتی شماره ۲ منطقه آزاد انزلی احداث شده و در ساخت آن از استانداردهای روز دنیا استفاده شده است.

سرمایه گذاری در این كارخانه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بوده و برای ۷۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

کد خبر 97862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha