صنعت خودرو ایران، هدف ندارد

پرشین خودرو: صنعت خودرو در فضایی قرار دارد که پراکنده گویی در آن سیار بوده و در این نظرات متفاوت، هدف و نقشه راه این صنعت گم شده است.

غلام رضا لطیف شبگاهی عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه شهید بهشتی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: چنانچه همین امروز از فعالان صنعت خودرو سوال کنید که قرار است در 2 تا 4 سال آینده چه اتفاقی برای صنعت خودرو بیافتد؛ آنها هیچ جوابی ندارند زیرا برای این مدت برنامه و نقشه ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: مدیریت صنعت خودرو کشور بسیار ضعیف بوده در حالی که حمایت های بی رویه دولت از خودروساز ایرانی، عملا نتیجه مثبتی در بر نداشته است.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: حمایت های دولت باید برای این صنعت قطع شود، آن وقت در یک بازه زمانی 50 ساله این صنعت می تواند روی پای خود ایستاده و توسعه یابد البته اگر چنین امری محقق نشد باید به نسل جوان تر اجازه داد تا جایگزین مدیرانی شوند که نتوانستند از فرصت ها استفاده کنند.

لطیف شبگاهی در پایان با اشاره به این مطلب که ما از کره جنوبی ضعیف تر نیستیم پس می توانیم آینده خوبی را برای خودمان در بخش خودرو رقم بزنیم، خاطرنشان کرد: چنانچه همین امروز نقشه راه و هدف را مشخص کنیم، 50 سال دیگر می توانیم به جایی برسیم که کره ای ها رسیدند!

 

صنعت خودرو

کد خبر 98680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha