تیپ ترونیک؛ نقطه ضعف بزرگ کراس اوور لاماری ایما

کراس اوور لاماری به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای بازار که تا امروز دو مرحله فروش فوری داشته و هنوز به بازار عرضه نشده است یک ضعف بزرگ دارد که برای خودرویی با این قیمت دور از انتظار است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با چینیزاسیون بازار خودرو ایران و خودروهایی که غالبا بالای یک میلیارد تومان برچسب می‌خورد انتظار می‌رود شاهد حداقل‌هایی از امکانات در این محصولات باشیم.


بر خلاف انتظار اما این خودروسازان جدید که به خوبی با سلیقه بازار خودروی ایران آشنا هستند صرفا به یک سری المان ظاهری خودرو و برخی آپشن‌های رفاهی بعضا کم فایده برای بازار ایران بسنده می‌کنند.

یکی از این خودروسازان نوپا که تا امروز دو طرح فروش فوری نیز در سامانه یکپارچه برگزار کرده و هنوز موعد تحویل خودروهای آن به مشتریان فرا نرسیده است محصولی را برای مونتاژ در ایران انتخاب کرده که یکی از امکانات کاربردی گیربکس‌های اتوماتیک را ندارد.

 

لاماری ایما



کراس اوور لاماری که از سوی آرین پارس موتور برای مونتاژ در ایران در نظر گرفته شده است با گیربکسی عرضه می‌شود که تیپ ترونیک ندارد و این موضوع برای خودرویی با برچسب بیش از یک میلیارد تومان عجیب است.

البته این موضوع صرفا از سوی خریدارانی که مباحث فنی خودرو را بر زیبایی ظاهری آن ترجیح می‌دهند مهم تلقی می‌شود وگرنه بیشتر مشتریان بازار خودرو همین که سانروف و گرم‌کن و سردکن روی ماشین ببینند دلباخته آن می‌شوند.

نبود تیپ ترونیک روی گیربکس لاماری به عنوان بزرگ‌ترین ضعف این محصول می‌تواند روی بازار خرید و فروش آن تاثیر منفی بگذارد.

بد نیست بدانید که در سگمنت کراس اوورهای بازار خودرو ایران، لاماری تنها محصول میلیاردی است که از این امکان کاربردی بی‌بهره است.

در پایان باید یادآور شویم، تیپ ترونیک عملکردی است که به راننده اجازه می دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده کند. با وجود تیپ ترونیک راننده ضمن کنترل دنده ها در پیچ، می تواند با دخالت در تعویض خودکار دنده ها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد.

کد خبر 138540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha