خودروهای آلاینده همچنان در حال تردد است / سطح بررسی و اندازه گیری آلایندگی خودروها، حد منطقی ندارد!

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: در حال حاضر سطح بررسی و اندازه گیری آلایندگی خودروها در کشور، حد منطقی ندارد و با وجود مماشات خودروهای آلاینده همچنان در حال تردد هستند.

به گزارش پرشین خودرو، سعید تاجیک، با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه سطح کنترل آلایندگی‌ها در معاینه فنی ایران، ۳ برابر حد مجاز جهانی در استاندارد یورو ۵ است که همین مساله منجر به افزایش آلودگی هوا و تحمیل فشارات ناشی از آن بر خودروسازان خواهد بود.

وی بار دیگر به مساله ضعف موجود در کشور در حوزه آلایندگی خودروها پرداخت و افزود: در حال حاضر سطح بررسی و اندازه گیری آلایندگی خودروها در کشور، حد منطقی ندارد و با وجود مماشات خودروهای آلاینده همچنان در حال تردد هستند.

هچنین محمود نجفی عرب رییس اتاق بازرگانی تهران، موضوع کیفیت را یکی از آسیب‌های موجود در بخش‌های مختلف، به ‌ویژه حوزه حمل و نقل دانست و ادامه داد: نقش مجموعه‌های شبیه به ISQI که در نهاد بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند می‌تواند در ارتقای کیفیت کالا و خدمات بسیار موثر باشد.

یادآور می شود که هیات رئیسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران به همراه تعدادی از اعضای هیات نمایندگان این اتاق، روز گذشته در مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو ISQI حضور یافتند و از نزدیک با توانمندی های این مرکز تست آشنا شدند. این مراسم در آستانه فرارسیدن روز هوای پاک برگزار شد و طی آن ضمن تشریح توانمندی‌های مجتمع مذکور، از تمامی آزمایشگاه‌ها نظیر تست آلایندگی خودرو، موتور سیکلت و خودروهای دیزل، کاتالیست کانورتور و آزمایشگاه قطعات آسانسور بازدید شد.

مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو ISQI به‌ عنوان یک مرکز مستقل از خودروسازان و صنایع وابسته، مسئولیت انجام آزمون‌های آلایندگی و مصرف سوخت در کشور را برعهده دارد. این مجتمع، با ۱۸ سال سابقه فعالیت، به عنوان آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط‌زیست و آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد ایران، در حال حاضر بیش از ۲۰ آزمون را انجام می‌دهد.

کد خبر 144371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha