نیم میلیون مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا

پرشین خودرو: آژانس محیط زیست اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود کاهش چشمگیر آلودگی هوا، این مشکل هنوز در کشورهای اروپایی به قوت خود باقی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، آلودگی هوا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آرامی در حال کاهش است اما هنوز هم "آژانس محیط زیست اروپا"(EEA)، سالانه نزدیک به نیم میلیون مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را گزارش می‌دهد.

با این که در سال 2015، سطح آلودگی هوا کمی کاهش یافت اما هنوز هم فاصله زیادی تا استانداردهای اتحادیه اروپا و سازمان سلامت جهانی وجود دارد.

براساس بیانیه آژانس محیط زیست اروپا، دلیل حدود 391 هزار مرگ در سال 2015، قرار گرفتن در معرض ذرات آلودگی موسوم به "ذرات معلق 2.5" (PM2.5)، بوده است. همچنین، در این گزارش آمده است که 76 هزار مورد از مرگ و میرهای سال 2015، ناشی از دی‌اکسید نیتروژن بوده‌اند.



آلودگی هوا
 

ذرات آلودگی، دلیل بسیاری از بیماری‌های تنفسی و مشکلات قلبی هستند و ذرات معلق 2.5 که کوچکترین ذرات آلودگی هستند، با نفوذ به ریه‌ها، موجب بروز بزرگترین مشکلات سلامتی می‌شوند.

براساس این گزارش، مرگ‌های ناشی از وجود ذرات معلق 2.5، از سال 1990 تاکنون، تقریبا تا نیم میلیون کاهش داشته است. آژانس محیط زیست اروپا، این کاهش را ناشی از سیاست‌های کیفی هوا و سنجش‌های محلی می‌داند. این سیاست‌ها، به داشتن خودرو، صنعت و تولید انرژی پاکتر منجر شده‌اند.

کد خبر 104518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha