٩٠٠ میلیارد تومان هزینه تامین مالی قطار‌های حومه ای

پرشین خودرو: معاون فنی و زیر بنایی راه آهن با اشاره به اینکه ٩٠٠ میلیارد تومان هزینه تامین مالی زیر بنایی قطار‌های حومه‌ای در تهران است، گفت: مسیر تهران گرمسار ١١٥ کیلومتر و مجموع کل قطار‌های حومه‌ای ٦٠٠ کیلومتر است که امسال ٣٠٠ کیلومتر مسیر قطار حومه‌ای در تهران به بهره برداری می‌رسد که اگر منابع تامین شود تا ٥٠٠ کیلومتر می‌رسد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان،  یزدانی در نشست خبری صبح امروز بیان کرد: یکی از مهمترین بحث این روز‌ها آلودگی هوا و تاکید بر قطار‌های حومه‌ای است که به الویت اول راه آهن تبدیل شده و با وجود تعدد خودرو‌های فرسوده در کلان شهر‌ها موضوع استفاده از این قطار‌ها اهمیت پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود:با تلاش های صورت گرفته مسیرهای تهران پرند، تهران گرمسار، تهران قزوین با پیشرفت مناسبی مواجه بوده و امیدواریم مسیر تهران هشتگرد را در سال جاری به اتمام برسانیم که هدفگذاری آن برای مرداد ٩٨ است.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن گفت: مسیر هشتگرد تا پیشوا امسال راه اندازی شده و قرار است تا خط تهران گرمسار نیز راه اندازی شود و مسیر عمدتا از لحاظ ساخت در حال اتمام است و تعدادی معارض شخصی در این مسیر وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.


یزدانی گفت: مسیر تهران گرمسار ١١٥ کیلومتر و مجموع کل قطار‌های حومه‌ای ٦٠٠ کیلومتر است که امسال ٣٠٠ کیلومتر مسیر قطار حومه‌ای در تهران به بهره برداری می‌رسد که اگر منابع تامین شود تا ٥٠٠ کیلومتر می‌رسد و ٩٠٠ میلیارد تومان هزینه تامین مالی زیر بنایی قطار‌های حومه‌ای در تهران است. حجم مسافر جابجا شده در این مسیر متفاوت ارزیابی شده است.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن تصریح کرد: راه اهن مراغه خوشبختانه به اتمام رسیده و طی هفته جاری به بهره برداری می‌رسد، این خط به بهترین نحو ساخته شده و مسیر با سرعت ١٦٠ کیلومتر تعبیه شده و مسافران با تردد قطار خط جا می افتد مسیر ١٥٣ کیلومتر است که ٥٣ کیلومتر قبلا ساخته شده و ١٠٠ کیلومتر نیز توسط راه آهن به اتمام رسیده است.

یزدانی گفت: ٥٠٠ کیلومتر نیاز به خطوط راه اهن برای جابجایی بار داریم که ٢٥٠ کیلومتر ساخته شده و ٢٥٠ کیلومتر خط ما را به ٢١ میلیون تن بار می‌رساند و تمامی مسیر‌های ساخته شده به خطوط فرعی متصل می‌شوند.

وی اظهار کرد:راه اندازی راه اهن رشت قزوین در دست است و این مسیر به علت فضای بسیار عالی برای جابحایی بار از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

قطار

 

 

معاون فنی و زیر بنایی راه اهن عنوان کرد: راه اهن سر بندر -خرمشهر پروژه بعدی راه اهن است که با توجه به متصل شدن راه اهن ایران به عراق اهمیت بالایی دارد که هزینه ساخت این راه آهن بر عهده ایران است و تنها هزینه ساخت پل بصره در این مسیر ٢٢٠ میلیارد تومان است، میزان جابجایی بار و مسافر در این مسیر هنوز مشخص نیست که مطمئنا بار از سوریه در این مسیر جابجا می‌شود.

یزدانی بیان کرد: خط دوم بافق-مشهد و برقی سازی سرخس-بندر عباس در حال برنامه ریزی برای دو خطه شدن است، حجم بار از تربت حیدریه تا بافق حجم جابجایی بار بالایی را دارد و این مسیر‌ها باید از طریق فایناس خارحی ساخته می‌شود، فایناس این خط از روسیه گرفته شده و هزینه برای خط دوم کیلومتری ٥ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود:پروژه رشت-استارا برای انتقال بار از کشور‌های غرب دریای کاسپین از اهمیت بالایی برخوردار است و اذربایجان و روس تمایل به سرمایه گذاری دارند و با توجه به فضای سبز و بکر این منطقه به دنبال راهکار جدید برای ساخت پل و استفاده از ساحل بدون معارض هستیم و در تلاش هستیم در این مسیر ٣٠ کیلومتر پل و ٣٠ کیلومتر خاکی بسازیم و کلنگ احداث ان از ابتدای سال اینده زده خواهد شد.

معاون فنی و زیر بنایی راه اهن تصریح کرد: پروژه اصفهان- اهواز حدود ٥٤ کیلومتر است و براورد هزینه دو خط دیزلی این مسیر ٥ میلیارد یورو است.

یزدانی گفت: مسیر دو خط بافق-زرین شهر از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده که از مسیر ٦٢٠ کیلومتری ٣٠٠ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته و مابقی در ماه‌های ساخته خواهد شد.

کد خبر 105077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha