بررسی تاثیر قابل توجه سیستم هشدار برخورد از جلو در تصادفات + نمودار

پرشین خودرو: تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از سیستم‌های ترمز خوکار در خودروها، درصد قابل توجهی ازتصادفات جاده‌ای را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فناوری هدایت خودکار اتومبیل وعده داده که به طور قابل توجهی ایمنی وسایل نقلیه را بهبود بخشد، اما این موضوع بدان معنا نیست که سیستم‌های فعلی ایمنی نادیده گرفته شوند. پیرو همین موضوع، مطالعات جدید موسسه ایمنی IIHS نشان می‌دهد که سیستم‌های هشدار برخورد از جلو و همچنین سیستم‌های ایمنی مربوطه از جمله سیستم ترمز اتوماتیک تاثیر بسیار زیادی در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی اتومبیل‌ها داشته است و نتیجه آن بسیار چشمگیر خواهد بود.

در حالی که آخرین تحقیقات در سال 2013 الی 2015 میلادی تنها بر روی محصولات جنرال موتورز انجام شد، حالا ابعاد این تحقیقات گسترده‌تر شده و نتیجه آن بدست آمدن یک رقم چشمگیر بوده است و نشان می‌دهد که استفاده از سیستم‌های ایمنی ترمز خودکار به هنگام تشخیص خطر در مقایسه با ماشین‌های فاقد سیستم مذکور، حدود 43 درصد تصادفات جاده‌ای و برخوردهای جلو به عقب اتومبیل را کاهش داده است.

 



البته تمامی خودروهای مجهز به سیستم ترمز خودکار توانایی توقف اتومبیل را نخواهند داشت، اما این سیستم می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات و صدمات به سرنشینان اتومبیل داشته باشد و طبق تحقیقات انجام شده، وسایل نقلیه مجهز به سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمزهای اضطراری حدود 64 درصد وضعیت بهتر و صدمات کمتری نسبت به خودروهای فاقد سیستم ایمنی برخورد از جلو دارند.

 



این تمام ماجرا نیست، چرا که وسایل نقلیه فاقد ترمز خودکار و تنها دارنده سیستم هشدار برخورد از جلو هم در کاهش تصادفات تاثیرگذار بوده‌اند و طبق اعلام موسسه ایمنی IIHS و گزارش تصادف اداره پلیس، حدود 17 درصد برای جلوگیری از تصادف تاثیرگذار بوده‌اند و هنگام تصادف نیز حدود 30 درصد صدمات و خسارت کمتری نسبت به وسایل نقلیه فاقد سیستم هشدار برخورد از جلو دارند.
 

کد خبر 105365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha