آخرین جراحی ها برای به روزرسانی قیمت خودرو

پرشین خودرو: برای بروزرسانی قیمت قطعه سازان، باید حداقل 50 تا 60 درصد قیمت تولیدات خودروسازان افزایش یابد.

یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب، اظهار داشت: در شرایطی که قیمت مواد اولیه و هزینه تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی 3 برابر شده است چرا نباید خودروسازان و قطعه سازان همانند سایر صنایع برای جلوگیری از زیان دهی بیشتر امکان افزایش قیمت داشته باشند.

رضا رضایی افزود: پیشنهاد می شود که در صورتی که دولت می خواهد قیمت خودرو را برای مصرف کنندگان ثابت نگه دارد مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان و خودروسازان را حداقل 40 درصد زیر قیمت بازار تامین نماید در غیر این صورت سیر تعطیلی واحدهای قطعه سازی در کشور ادامه یافته و شرکتها یکی پس از دیگری به زمین خواهند خورد.

وی همچنین به تاثیر مشکلات موجود در افت تولید خودروسازان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در آبان ماه امسال خودروسازان رکورد کاهش تولید را شکسته و تولیدشان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به کمتر از یک سوم ظرفیت رسید چنانچه هم اکنون تولید دو شرکت ایران خودرو و سایپا به زیر 2000 دستگاه در روز رسیده است.

عدم هماهنگی سیاست های دولت با جریان توسعه در کشور

عضو انجمن قطعه سازان در ادامه با انتقاد نسبت به عدم هماهنگی سیاست های دولت با جریان توسعه در کشور تصریح کرد: متاسفانه امروز همان سیاست های گذشته دولت که با توسعه در این صنعت هماهنگ نبوده در حال اجراست. البته اگر امروز هم دولت و وزارت صنعت اراده کند می توان اوضاع آشفته در صنعت خودرو و قطعه سازی را با تصمیمات درست مدیریت نمود و مشکلات را مرتفع کرد.

 



رضایی همچنین به تلاش وزیر جدید صمت برای رفع مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه وزیر جدید صمت از افرادی است که بواسطه ارتباطات و مسئولیت های مختلف در بخش های صنعتی از نزدیک با مسائل و مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی کشور آشناست از این رو انتظار می رود جراحی قیمت خودرو به قیمت خونریزی هم که شده هر چه سریعتر صورت گرفته و قیمت خودرو اصلاح شود.

افزایش 50 درصدی قیمت خودرو هم دردی را دوا نخواهد کرد!

به گفته وی در صورتی که با تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت خودرو 50 درصد هم افزایش یابد باز هم خودروسازان در حاشیه زیان خواهند بود.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به تنها راهکار دولت برای مدیریت قیمت خودرو، گفت: در صورتی که با تصمیم دولت قیمت خودرو افزایش یابد، دولت باید برای حمایت از مصرف کنندگان تسهیلات خرید را در اختیار متقاضیان قرار دهند تا هم از مصرف کننده حمایت شود و هم بازار خرید و فروش خودرو جریان متعادلی را طی کند.

رضایی افزود: البته کاهش بهره تسهیلات بانکی خودروسازان و قطعه سازان، مهلت یک ساله بیمه ها به شرکتها برای پرداخت معوقات و تامین مواد اولیه تولید شرکتها 40 درصد زیر قیمت بازار مواردی است که دولت می تواند به عنوان راهکار بعدی برای مدیریت بازار خودرو و جلوگیری از افزایش قیمت ها در پیش گیرد.

اظهار نظرهای غیر تخصصی جه بر سر صنعت خودرو می آورد ؟/ پیشنهادی تشکیل معاونتی برای رفع مشکلات صنعت خودرو

وی همچنین با اشاره به برخی اظهار نظرهای غیر تخصصی در خصوص وضعیت صنعت خودرو گفت: بی تردید این اظهارات باری بر روی مشکلات امروز این صنعت است در حالی که در شرایط کنونی خودروسازی کشور هر شخصی بدون دانش تخصصی در خصوص این صنعت اظهار نظر می کند.

وی در پایان به پیشنهاد مکرر تشکیل کمیته ای تخصصی برای رفع مشکلات صنعت خودرو و قطعه اشاره کرد و یاد آور شد: با بروز مشکلات جدی صنعت خودرو و قطعه سازی به طور مکرر به مدیران و دست اندرکاران صنعت کشور پیشنهاد دادم که برای رفع مسائل صنعت خودرو و قطعه سازی باید کمیته و یا معاونتی در وزارت صنعت و معدن تشکیل شود تا یکپارچه عمل شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و امروز عدم هماهنگی دستگاهها منجر به مشکلات جدی در این صنعت شده است.

کد خبر 106305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    کسانی که قصدگران کردن خودرورادارندخاین به نظامند.