دور برگردانی برای بازگشت موتورسازان / موتورهای انژکتوری 100هزار تومان ارزان تر از کاربراتوری ها ...!

پرشین خودرو: در یکی دو سال اخیر با هدف ارتقاء و به روز رسانی تولید، صنعت موتورسیکلت ملزم به اجرای قوانین و تغییراتی در چرخه تولید شد که عمدتا به دلیل نبود زیرساخت های لازم وجود چنین مصوباتی موجب خروج بسیاری از واحدها از این صنعت شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اگر چه برخی از صنایع تولیدی و صنعتی در ماههای اخیر بواسطه فشارهای ناشی از نوسانات ارزی و تحریم های داخلی و خارجی ناگزیر به افت تولید و تعدیل نیرو و تعطیلی شدند اما به اعتقاد برخی از فعالان و مدیران واحدهای صنعتی لغو برخی از مصوبات گذشته در شرایط کنونی می تواند اوضاع واحدهای تولیدی را تا حدود زیادی بهبود بخشیده و موجب بازگشت این واحدها به چرخه تولید شود.

به گفته یکی از فعالان صنعت موتورسیکلت در یکی دو سال اخیر تصویب برخی از مصوبات و الزام دولت در تغییر تکنولوژی تولید در این صنعت موجب شده علی رغم سرمایه گذاری گسترده ای که در این صنعت صورت گرفته تعدادی از قطعه سازان موتورسیکلت به دلیل افت تولید و تعطیلی گسترده در صنعت موتورسیکلت ناگزیر به تغییر تولید شدند به طوری که بررسی ها حاکی از آن است که بسیاری از آنها به منظور حفظ نیروی کار و جلوگیری از تعطیلی کامل واحدها به سمت تولید فرغون، پایه یخچال و چرخ خرید های فروشگاهی روی آوردند.

شرایط موجود در حالی بسیاری از صنایع تولیدی را در آستانه تعطیلی قرار داده که به گفته بسیاری از کارشناسان در شرایط جنگ اقتصادی که کشور قرار گرفته باید با برنامه ریزی ویژه هدف دولتمردان تنها مقابله و حفظ اشتغال و تولید در کشور باشد و با هموارسازی جریان تولید سپس اصلاح مسیر تولید دنبال شود.


الزام به اجرای استانداردهایی که در جریان تحریم به صنعت موتورسیکلت آسیب می زند

از جمله صنایعی که این روزها به دلیل اوضاع اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم ها اوضاع خوبی ندارد صنعت موتورسیکلت و قطعه سازی در این صنعت است چنانچه به گفته نایب‌ رئیس انجمن سازندگان قطعات موتورسیکلت بخشی از راهکار وضع موجود و جلوگیری از بیکاری و بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید لغو برخی از مصوبات و قوانین 2، 3 سال گذشته است که منجر به افت تولید و تغییر جریان تولید در این صنعت شده است.

حبیب‌الله محمودان در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با ابراز تاسف از اجرای برخی از قوانین در صنعت موتورسیکلت می گوید : متاسفانه در یکی دو سال اخیر با هدف ارتقاء و به روز رسانی تولید برخی از صنایع از جمله صنعت موتورسیکلت ملزم به اجرای قوانین و تغییراتی در چرخه تولید شدند که دلیل نبود زیرساخت های لازم موجب خروج بسیاری از واحدها از این صنعت شده است.


عدم اقبال بازار به انژکتوری ها

وی با اشاره به الزام تغییر تولید موتورسیکلت از کاربراتوری به انژکتوری عنوان می کند: متاسفانه این مصوبه علی رغم فشار های زیادی که به واحدهای تولید وارد شد به دلیل نبود زیرساخت ها تاکنون جواب نداده است.

 



این فعال در صنعت موتورسیکلت همچنین به کاهش قیمت موتورهای انژکتوری در بازار پرداخته و می گوید: هم اکنون موتورهای انژکتوری به دلیل نقص و خرابی های پی در پی و نبود تکنولوژی و زیرساخت های خدمات پس از فروش و از سویی فقدان آموزش و فرهنگ مصرف نه تنها مورد اقبال خریداران قرار نگرفته است بلکه حدود 100 هزار تومان ارزان تر از موتورهای کاربراتوری است.


ناگزیر به خرید موتور انژکتوری از چین و هند شدیم

محمودان با اشاره به نبود بستر مناسب برای تولید موتورهای انژکتوری در کشور تاکید می کند: در حالی این موتورها در بازار ایران وارد می شوند که غالب آنها مورد تست قرار نگرفته و مورد تایید هیچ کدام از شرکتهای چینی و هندی که عمده واردات موتور در ایران از این کشورها صورت می گیرد ، نیستند.

به گفته وی در حالی این کشورها موتورهای انژکتوری را تولید و به بازار ایران وارد می کنند که در هیچ یک از این کشورها مصرف موتورهای انژکتوری اجباری نیست اما در ایران به دلیل وجود چنین مصوباتی این موتورها وارد می شود چرا که در شرایط تحریم ناگزیر به خرید از این شرکتها هستیم.


در جنگ اقتصادی باید هدف راه اندازی تولید باشد

محمودان با توجه به وجود جنگ اقتصادی در کشور با تاکید بر لغو مصوبات قبلی در این صنعت تاکید می کند: معمولا استانداردهای روز دنیا در جریان جنگ اقتصادی نباید مدنظر قرار نمی گیرد بلکه همواره در این شرایط هدف اصلی باید راه اندازی صنایع و سپس اصلاح مسیر تولید باشد.

نایب‌ رئیس انجمن سازندگان قطعات موتورسیکلت در ادامه تاکید می کند: در شرایطی جاده تولید بسته شده اجرای چنین مصوباتیبه طور قطع هیچ فایده ای ندارد و باید ابتدا مسیر را برای راه اندازی تولید همواره نمود و سپس مسیرهای بهتر را برای تولید دنبال کرد.

به گفته محمودان با لغو مصوبات قبلی در دو سه سال اخیر، شاهد بازگشت مجدد صنایع و واحدهای قطعه سازی موتور سیکلت به چرخه تولید خواهیم بود.

کد خبر 106369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha