کد خبر 106967
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
تسلط چین بر بازار فروش پهپاد در خاورمیانه

پرشین خودرو: چین با فروش پهپادهای مجهز و ارزان قیمت خود بازار فروش این پرنده بدون سرنشین در منطقه خاورمیانه را از نفوذ و کنترل آمریکا خارج کرده است.

به گزارش پرشین خودرو  به نقل از ایرنا،  استفاده از پهپادهای چینی در کشورهای خاورمیانه به‌خصوص در کشورهایی مانند اردن، عراق، عربستان و امارات به وفور مشاهده می‌شود.

بر اساس گزارش موسسه خدمات رویال یونایتد، به غیر کشورهای ایران و ترکیه و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه بقیه کشورهای این منطقه برای مصارف خود به واردات پهپاد از کشورهای دیگر اقدام می‌کنند.
چین با ارائه پهپادهای بسیار مجهز با قیمت‌های ارزان و بدون در نظر گرفتن شرایط سیاسی روابط کشورهای خاورمیانه با آمریکا روز به‌روز به فروش پهبادهای خود به این منطقه ادامه می‌دهد.
پیش از این نیز رسانه آسوشیتت پرس طی گزارشی عنوان کرد، کشورهای خاورمیانه با شرایط جدید دیگر تمایلی برای خرید پهپادهای آمریکایی ندارند و در این میان شرکت‌های چینی توانسته‌اند به‌خوبی بازار فروش پهپاد در این منطقه را که جایگاه ویژه‌ای در منافع امنیتی آمریکا دارد به کنترل خویش در آورد.
استفاده از پهپادهای نظامی چینی در میدان‌های جنگی منطقه خاورمیانه مانند جنگ یمن به وفور در نیروهای هوایی امارات مشاهده می‌شود و ایران نیز برای کنترل تحرکات تروریست‌ها در کشور سوریه از این تجهیزات استفاده می‌کند.
بر اساس مطلب موسسه خدمات رویال یونایتد، پکن با سرمایه گذاری وسیع در حوزه فروش پهپاد به منطقه خاورمیانه توانسته است، نبود حضور تجهیزات آمریکا در برخی از کشورها را پر کند و این اقدام چین باعث شده تا برخی از کشورهای منطقه که مجوز خرید تجهیزات نظامی از آمریکا را ندارند بتوانند این تجهیزات را با قیمت ارزان‌تر از چین تأمین کنند.

 

پهپاد

 


به گزارش شبکه یورونیوز، جنگ تجاری میان آمریکا و چین نخست در سوم آوریل (14 فروردین) سال جاری با انتشار فهرستی از حدود 1300 کالای چینی شامل تلویزیون، قطعات هواپیما و وسایل پزشکی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آغاز شد و در همان زمان آمریکا اعلام کرد که قصد دارد باهدف برقراری عدالت تجاری میان دو کشور بر این کالاها تعرفه 25 درصدی وضع کند.
یک روز بعد چین، آمریکا را به مقابله به مثل تهدید کرد. دولت چین نیز با انتشار فهرستی حاوی حدود 100 کالای آمریکایی از جمله اتومبیل، هواپیما و طیف وسیعی از محصولات کشاورزی ایالات متحده به ارزش تقریبی 50 میلیارد دلار اعلام کرد که زیان اقدام آمریکا را با اعمال تعرفه 25 درصدی بر این محصولات آمریکا جبران خواهد کرد.
جنگ تجاری میان دو کشور و وضع تعرفه بر کالاهای یکدیگر به مدت چند ماه به‌شدت ادامه داشت تا سرانجام رهبران دو اقتصاد بزرگ جهان روز دهم آذر در حاشیه نشست گروه جی 20 در آرژانتین نشست دوجانبه برگزار کردند و به توافق‌هایی دست یافتند که به‌عنوان آتش‌بس موقت در این جنگ تجاری تعبیر شد. البته خبر دستگیری منگ وانژو معاون رئیس هیئت مدیره و رئیس امور مالی شرکت بزرگ چینی هوآوی چند روز بعد از این توافق آغاز ظهور جنگ سرد میان دو کشور را مجدداً دامن زد.

کد خبر 106967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha