کدام خودروها، بیشترین عوامل تصادفات است؟

پرشین خودرو: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: خودروهای سواری با 61 درصد، موتورسیکلت‌ها با 31 درصد و وانت بارها با پنج درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری را در دی ماه به خود اختصاص داده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از پلیس راهور، سرهنگ نادر رحمانی افزود: پس از این دو عامل به ترتیب تخطی از سرعت مطمئنه با حدود هشت درصد، تغییر مسیر ناگهانی با پنج درصد و انحراف به چپ با چهار درصد دیگر علل تصادفات در درون شهرها بوده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اضافه کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار در دی‌ ماه، توجه نکردن به جلو با 39 درصد و رعایت نکردن حق تقدم با 27 درصد مهمترین علت تصادفات درون شهری بوده است.

 

 

پلیس راهور

 

سرهنگ رحمانی ادامه داد: تجاوز از سرعت مجاز، نبستن کمربند ایمنی و توقف در محل ممنوع مهمترین تخلفات درون شهری ایرانی‌ها در سال جاری بوده است.
وی افزود: بر اساس جمع‌بندی تخلفات بیشترین تخلفات درون شهری ثبت شده در سال جاری تجاوز از سرعت مجاز، نبستن کمربند ایمنی و توقف در محل ممنوع بوده است.
وی اظهار داشت: همچنین توقف دوبله و رعایت نکردن حق تقدم عابران پیاده نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین فروانی تخلفات درون شهری ایرانی‌ها در سال جاری بوده است.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در خصوص نحوه ثبت تخلفات درون شهری گفت: در سال جاری 13 درصد تخلفات درون شهری کشور از طریق سامانه‌های هوشمند و مابقی توسط ماموران پلیس راهور در سراسر استان‌ها اعمال شده است.

کد خبر 109131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha