کد خبر 111259
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
بودجه دوچرخه سواری افزایش پیدا کرد

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ۲ هزار دوچرخه در پارکینگ خلیج فارس خاک می‌خورد و زیر آفتاب و باران در حال از بین رفتن است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نوبت عصرگاهی بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در جریان بررسی تبصره ۱۸ که در بند آن آمده است به منظور ترغیب بخش خصوصی و تعاونی به سرمایه گذاری در تأسیس، تجهیز و توسعه سامانه‌های حمل و نقل دوچرخه محور از محل ردیف‌های اعتباری ۲۰۲۱۵۰۱۷۳ با عنوان کمک فنی و اعتباری پرداخت ما به التفاوت تسهیلات بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و دوچرخه تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و از محل ردیف ۲۱۵۰۱۰۱۷۳ با عنوان احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه در سطح شهر تهران تا سقف ۵ میلیارد ریال اقدام کند که آرش میلانی پیشنهاد کرد این بند به لایحه شهرداری بازگردد. در لایحه شهرداری از ردیف اول ۲۰ میلیارد ریال و از محل ردیف دوم ۱۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده بود.


این پیشنهاد با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید و بودجه دوچرخه سواری افزایش پیدا کرد.

محمد علیخانی در جریان بررسی این پیشنهاد با بیان اینکه برای اینکه بدانیم چقدر دوچرخه در شهر تهران کارآمد است باید به پارکینگ خلیج فارس رفت و دید که ۲ هزار دوچرخه در آنجا خاک می‌خورند و در زیر آفتاب و باران در حال از بین رفتن است، گفت: باید در حوزه حمل و نقل از هزینه‌های زائد جلوگیری کنیم و به سمت خرید اتوبوس‌های برقی برویم.

احمد مسجدجامعی نیز در موافقت پیشنهاد میلانی گفت: این پیشنهاد در جهت رویکرد انسان محور مدیریت شهری و در شورای سوم، توسعه دوچرخه، درخواست کمیسیون فرهنگی بود که مصوب نیز شد.

وی تاکید کرد: توسعه دوچرخه سواری در راستای رفاه انسان محور است و سیاست خوبی است که باید حمایت شود.

کد خبر 111259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha