کد خبر 112461
۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
پژو سیتروئن بزرگ تر می شود!

پرشین خودرو: گروه خودروسازی پژوسیتروئن قصد دارد زیرمجموعه های خود را بیشتر کند، اما با کدام خودروساز مطرح جهانی این کار را انجام خواهد داد؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پژوسیتروئن به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپایی در سال 2018 میلادی از لحظ فروش، در آخرین اقدام خود توانست خودروساز آلمانی "اوپل" و همچنین زیرمجموعه آن یعنی "واکسهال" را در اختیار گیرد، اما حالا باتوجه به گزارشات منتشر شده توسط منابع خبری، گفته می شود که این خودروساز فرانسوی اهداف بزرگ دیگری دارد و دو کمپانی مطرح "فیات کرایسلر" و همچنین "جگوار لندروور"، نامزادهای بالقوه جهانی برای پیوستن به گروه خودروسازی پژوسیتروئن هستند.

این هدف نسبتا جسورانه است، زیرا پژو در حال حاضر دارای 13.68 درصد از سهام گروه خودروسازی پژوسیتروئن بوده و یکی از 3 سهامدار اصلی این شرکت خودروسازی به شمار می آید و همچنین رابرت پژو، رئیس خانواده شرکت خودروسازی پژو هم در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری های محلی فرانسه حمایت خود را در جهت اضافه کردن برندهای جدید به زیرمجموعه پژوسیتروئن اعلام کرده است و جزییات این خرید بالقوه در آینده اعلام خواهد شد.

وی اعلام کرد که ما از برنامه اوپل حمایت کردیم و اگر فرصت دیگری وجود داشته باشد، ما دریغ نخواهیم کرد و مدیرعامل گروه خودروسازی پژوسیتروئن هم می داند که این اقدام استثنایی خواهد بود و فکر می کنیم که رشد آن سریع باشد.

شایعات دیگری هم وجود دارد که شرکت خودروسازی پژوسیتروئن تصمیم به همکاری با غول آمریکایی، یعنی جنرال موتورز دارد که چندان معقول به نظر نمی رسد، اما احتمال خرید "فیات کرایسلر" یا "جگوار لندرووز" از سوی این خودروساز فرانسوی و یا بخشی از سهام آن دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 112461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha