تولید پیکاپ های آینده تویوتا بر اساس یک پلتفرم مشترک

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تویوتا برای طراحی و ساخت نسل آینده پیکاپ های خود، از یک پلتفرم مشترک استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نسل بعد "تویوتا تندرا" و همچنین "تویوتا تاکوما" یک پلتفرم مشترک تحت عنوان F1 خواهند داشت. حال منابع داخلی شرکت خودروسازی تویوتا در مصاحبه اخیر خود با رسانه های فعال دنیای خودرو اعلام کرده اند که این پلتفرم برای خودروهای مدل 2021 آماده خواهد شد و این انتظار وجود دارد که اولین خودروی ساخته شده براساس این پلتفرم تا سال 2020 میلادی معرفی شود.

گفتنی است که پلتفرم جدید F1 تنها در انحصار تویوتا تاکوما و همچنین تویوتا تندرا نخواهد بود و این خودروساز ژاپنی قصد دارد برای ساخت نسخه های بین المللی پیکاپ های خود هم از این شاسی و پلتفرم استفاده کند که نمونه آن می تواند برای خودروی پیکاپ پرفروش تویوتا، یعنی خودروی "تویوتا هایلوکس" هم باشد که در حال حاضر پلتفرم آن به دلیل طراحی نامناسب از ثبات و پایداری خوبی برخوردار نیست و حتی مدل های بروز آن در تست های گوزن برای پایداری اتومبیل چراغ قرمز دریافت کرده است و حالا در صورتی که این موضوع صحت داشته و شرکت خودروسازی تویوتا برای طراحی و ساخت نسل بعد تویوتا هایلوکس از این پلتفرم جدید استفاده کند، بدون شک پایداری اتومبیل بهبود چشمگیری خواهد داشت.

 

تویوتا تاکوما



به گفته منابع خبری، پلتفرم جدید تویوتا امکان دریافت یک سیستم محرک تمام الکتریکی و یا حتی سیستم های ترکیبی از جمله هیبریدی و پلاگین هیبریدی را خواهد داشت که می تواند برای اقتصاد و بهره وری بهتر سوخت به کاربران خود کمک کند. هرچند پلتفرم مشترک برای ساخت پیکاپ های آینده این شرکت می تواند به صرفه جویی هزینه و سرمایه گذاری بهتر تویوتا در بخش های دیگر کمک کند.

همانطور که گفتیم، تویوتا تاکوما و همچنین تویوتا تندرا اولین دریافت کنندگان پلتفرم کاملا جدید F1 خواهند بود که باتوجه به تصاویر جاسوسی از تست های جاده ای، به احتمال زیاد خودروی پیکاپ "تویوتا تندرا" در اولویت قرار گرفته و زودتر از برادر خود وارد بازار خواهد شد

کد خبر 112837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha