قیمت خودرو بر مدار صعود / راهکار کنترل قیمت در بازار خودرو چیست؟

پرشین خودرو: شرکتهای خودروسازی به طور معمول در اولین ماه سال به‌ دلیل تعطیلات نوروزی، با افت تولید مواجه می‌شوند و به تبع آن، عرضه محصول به بازار کاهش پیدا می‌کند. طبعا وقتی عرضه کم و تقاضا بالا باشد، امکان ایجاد تعادل قیمتی نیست و در نتیجه، بازار ملتهب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودروی کشور در هفته های اخیر مدار صعودی را در پیش گرفته و منحنی قیمت در این روزها همچنان رو به افزایش است، این روند صعودی در شرایطی است که با ادامه طرح فروش فوری خودروسازان در سال جدید انتظار می‌رفت قیمت‌ها شکسته شود، اما تا به امروز عکس این گمانه‌زنی رخ داده است.

بازار خودرو در این روزها در حالی آهنگ صعودی قیمت دارد که با آغاز فعالیت بازار خودرو در سال جدید پیش بینی کارشناسان حاکی از بازگشت آرامش به بازار با تحویل خودروهای پیش فروشی و عقب نشینی قیمت های سلیقه ای از بازار بود در حالی که دستیابی به بازار آرام و با ثبات در گروه تولید و عرضه بیشتر خودروسازان وانجام به موقع تعهدات است.

جدای از تاثیر تولید و عرضه شرکتها آنچه که به اعتقاد فعالان بازار موجب رشد منحنی قیمت خودروهای داخلی در جریان فروش فوری خودروسازان شده، اثرپذیری از قیمت ارز و سکه، نرخ تورم و اختلاف زیاد قیمت کارخانه و بازار خودروها است که به تبع بر بازار خودرو نیز اثرگذار بوده است.

 



این اتفاقات در حالی بازار خودرو را متاثر کرده است که با وجود مصوبه قیمت‌ گذاری خودروهای داخلی در حاشیه بازار در سال گذشته، خودروسازان همچنان محصولات خود را با نرخ‌هایی بسیار کمتر از بازار می‌فروشند، بنابراین فاصله چند میلیون تومانی قیمت کارخانه و بازار خودروها سرمایه‌گذاری در بازار خودرو را همچنان پرسودتر و کم‌ریسک‌ تر از بازار ارز و سکه کرده و با این شرایط نقدینگی دلالان به سمت خودروهای داخلی سوق یافته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند تا زمانی که جذابیت قیمتی، تقاضا برای خرید خودرو را بالا نگه دارد و جریان تولید و عرضه شرکت‌های خودروساز متناسب با تقاضا نبوده و تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروشی ادامه داشته باشد قیمت خودرو همچنان بر مدار صعودی قیمت بوده و افت قیمتی در بازار خودرو کشور رخ نخواهد داد.

کد خبر 113260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha