3 پلتفرم و چندین خودروی الکتریکی از چانگان در راه است

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی چانگان سعی دارد تا سال 2020 میلادی سه پلتفرم الکتریکی کاملا جدید برای راه اندازی خودروهای مختلف معرفی کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزگاری که تمامی شرکت های بزرگ و کوچک جهانی و یا حتی شرکت های تولید کننده وسایل نقلیه اسپرت و سوپراسپرت به فکر طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی هستند، چرا شرکت خودروسازی چانگان به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروسازان چینی به فکر طراحی و ساخت وسایل نقلیه تمام الکتریکی بیشتر نباشد؟ به همین منظور شرکت خودروسازی چانگان در نظر دارد تا سال 2020 میلادی حداقل 3 پلتفرم الکتریکی کاملا جدید با نام های EPA0، EPA1 و EPA2 راه اندازی کند. هرچند در حال حاضر شرکت خودروسازی چانگان 5 مدل خودروی الکتریکی کاملا جدید تمام الکتریکی را توسعه داده و در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی موفق به فروش 11 هزار و 853 خودروی تمام الکتریکی در کشور چین شده است.

 


اول از همه پلتفرم EPA0 تبدیل به دو خودروی هاچ بک 2 سرنشین و همچنین یک خودروی هاچ بک سایز کوچک خواهد شد و براساس پلتفرم EPA1، شرکت خودروسازی چانگان تصمیم به طراحی و ساخت یک خودروی کراس اوور سدان کامپکت، یک خودروی کراس اوور کامپکت، یک خودروی شاسی بلند کامپکت و همچنین تصمیم به طراحی و ساخت یک خودروی کامپکت MPV تمام الکتریکی خواهد داشت.

در آخر پلتفرم EPA2 تبدیل به یک خودروی کراس اوور سدان سایز متوسط، یک خودروی سدان سایز متوسط، یک خودروی کراس اوور پرفورمنس و همچنین تبدیل به یک خودروی MPV سایز متوسط تمام الکتریکی خواهد شد.
 

کد خبر 113274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha