کد خبر 113327
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
آیا «کیا» پیکاپ تولید خواهد کرد؟

پرشین خودرو: به دنبال طراحی و توسعه خودروی پیکاپ از سوی هیوندای، شرکت خودروسازی کیا هم در رابطه با احتمال تولید یک خودروی پیکاپ صحبت می کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از بزرگ ترین اسرار صنعت خودروسازی طی چند سال گذشته، تلاش هیوندای برای طراحی و ساخت یک خودروی پیکاپ است که در سال های گذشته نسخه کانسپت آن تحت عنوان "سانتاکروز" معرفی شد و شرکت خودروسازی هیوندای تاکید کرده است که توسعه آن ادامه داشته و در مراحل پایانی توسعه خود قرار دارد، اما بدون شک می دانیم که این خودرو تا سال 2020 میلادی از راه نمی رسد و حتی هیچگونه تصویر جاسوسی از مراحل توسعه و آزمایش جاده ای آن در فضای مجازی منتشر نشده است تا حداقل یک ذهنیت اولیه از فرم بدنه و طراحی آن داشته باشیم.

به طور کلی تنها می دانیم که شرکت خودروسازی هیوندای در حال تلاش برای توسعه و راه اندازی یک خودروی پیکاپ است، حال باتوجه به این موضوع و زمانی که هیوندای نسخه نهایی پیکاپ خود را معرفی کند، چه بسا شرکت خودروسازی هیوندای به عنوان شریک تجاری اصلی هیوندای که در حال حاضر تمامی محصولات خود را براساس یک پلتفرم مشترک می سازند، به فکر طراحی و ساخت یک خودروی پیکاپ نباشد.

 



در ادامه موضوع بالا، شرکت خودروسازی کیا در رابطه با احتمال تولید یک خودروی پیکاپ صحبت کرده است و بدون شک پلتفرمی مشترک با خودروی پیکاپ هیوندای پس از معرفی و راه اندازی نسخه نهایی خواهد داشت. در گفتگو با مایکل کول، مدیر اجرایی کیا موتورز در آمریکای شمالی گفته شد که هنوز تصمیمی برای طراحی و ساخت یک خودروی پیکاپ براساس پلتفرم هیوندای گرفته نشده است، هرچند این موضوع نه تنها تایید، بلکه از سوی مایکل کول انکار هم نشد و در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: من فکر می کنم یک راه طولانی در پیش داریم و فکر می کنیم که فرصت کافی وجود دارد. ما در حال حاضر به بخش های اصلی نگاه می کنیم و می خواهیم تبدیل به یک تولید کننده قدرتمند خودروهای شاسی بلند شویم، هرچند دوباره تصمیم به تمرکز بر روی خودروهای سدان داریم و می توانیم در بعضی نقاط بهتر شویم.

بنابراین اساسا شرکت خودروسازی کیا می خواهد که مهمترین بخش های بازار را که شامل خودروهای شاسی بلند و سدان می شود را پوشش دهد و اگر در این زمینه موفق شود، می تواند هزینه های بیشتری بر روی دیگر محصولات جدید خود انجام دهد که توسعه و تولید یک خودروی پیکاپ از احتمالات خواهد بود.

کد خبر 113327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha