تنش بزرگ ناشی از عدم تمدید مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی

پرشین خودرو: عدم تمدید مصوبه هیات وزیران در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی به زودی تنش بزرگی را برای شرکتهای واردکننده و قیمت خودرو در بازار ایجاد خواهد کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: مهلت چهار ماهه مصوبه هیات وزیران در خصوص تعیین تکلیف خودروهای وارداتی روز گذشته 16 اردیبهشت ماه عملا به پایان رسید و به رغم در خواست انجمن واردکنندگان برای تمدید بدون انقضاء این مصوبه متاسفانه تا پایان این زمان پاسخی از سوی دولت ارائه نشده است.

مهدی دادفر افزود: در هفته های اخیر با توجه به نزدیک شدن اتمام مهلت ترخیص 15 هزار خودروهای وارداتی دپو در گمرک، انجمن واردکنندگان مکرر از دولت درخواست نمود تا هر چه سریعتر نسبت به تمدید این مصوبه اقدام کند اما متاسفانه با اتمام این مهلت در روز گذشته، هیچ عکس العمل و بازخوردی را از سوی دولت صورت نگرفت.

وی تاکید کرد: به رغم تلاش های صورت گرفته در فرصت 4 ماه ابلاغ مصوبه دولت تنها 1000 هزار دستگاه خودرو ترخیص شده است و همچنان وضعیت 14 هزار خودرو در گمرک نامشخص است.

 



دادفر با اشاره به التهابات اخیر قیمتی در بازار خودرو درصد زیادی از این وضعیت را ناشی از جو حاکم بر بازار خودروهای وارداتی دانست و اظهار داشت: بازار وارداتی ها شاخص مهمی در تعیین نوسانات قیمتی در بازار خودروهای داخلی است بنابراین بخش مهمی از واکنش ها و موج شدید قیمتی دو هفته اخیر در بازار خودرو متاثر از بازار وارداتی ها و بلاتکلیفی در این حوزه است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو یاد آور شد: بی تردید اتمام مهلت ترخیص خودروها و عدم تمدید آن در روزهای آینده آثار منفی و موج روانی زیادی را در بازار خودرو و ارزش خودروها خواهد گذاشت.

 



دادفر خاطر نشان کرد: انجمن واردکنندگان همچنان امید دارد که دولت در این زمینه اقدامی انجام دهد چرا که می دانیم نگاه دولت حل مشکلات مردم، نمایندگی ها و فعالان حوزه واردات است و پی گیری ها نیز حاکی از تلاش برای تحقق این هدف و رفع مشکل خودروهای وارداتی است.

وی افزود: دولت به طور کامل در جریان است که این کار اجرایی نشده است و همچنان 14 خودرو در گمرک متوقف است.

دادفر در پایان خاطر نشان کرد: بی تردید بخش زیادی از تاخیر صورت گرفته در اجرای مصوبه دولت مربوط به برداشت های متفاوت در دولت از مصوبه اخیر است و انتظار می رود با اتمام این زمان دولت اقدامی جدی در این زمینه داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو، پیش از این دبیر انجمن واردکنندگان در گفت و گو با پرشین خودرو با توجه به اتمام این مهلت عنوان کرده بوده که هر گونه ایجاد فاصله دو سه روزه از اتمام زمان مصوبه و عدم تمدید مصوبه، مجددا شرایط را به 16 دیماه سال 97 برخواهد گرداند و تمام مراحلی که چندین ماه زمان برد تا حاصل آن این مصوبه بود مجدد باید تکرار شود و دیگر نمی توان امیدی به ترخیص 14 هزار خودرو از گمرک داشت.

کد خبر 113532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha