لزوم ارائه بسته حمایتی جایگزین دولت با اجرای طرح افزایش قیمت CNG

پرشین خودرو: با تصمیم مجلس افزایش خودروهای گاز سوز باید به طور جدی تر در برنامه تولید خودروسازان قرار گیرد تا مصرف سوخت سی ان جی از 25 به حداقل 50 درصد ظرف 2 سال آتی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مجلس پس از جوسازی های زیادی که در خصوص قیمت بنزین بوجود آمد این هفته تکلیف این موضوع را روشن کرد و مانع از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین شد اما بر سیستم ارائه بنزین از طریق کارت سوخت مورد حمایت و تاکید مجلس قرار گرفت این اساس مجلسیان موافقت کردند در شرایط کنونی مؤثرترین راهکارها برای کاهش مصرف سوخت، استفاده فراگیر از سوخت CNG در شبکه حمل‌ونقل عمومی و خصوصی است.

با این تصمیم مجلس صاحبان خودروها کماکان برای رفتن به پمپ بنزین باید کارت سوخت به همراه داشته باشید البته مسئولان می گویند بازگشت کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق سوخت است.

موضوع کاهش مصرف سوخت و استفاده فراگیر از سوخت CNG در حالی به عنوان موثرترین راهکار مطرح می شود که توسعه خودروهای گازسوز همواره در این سالها با چالش هایی همراه بوده است. چالش هایی مانند عدم پیمایش كافی، نبود جایگاه های سوخت به میزان كافی و همچنین عدم قیمت قابل مقایسه و رقابتی با دیگر سوخت ها از توسعه این خودروها و اقبال خریداران کاسته است.

 

اردشیر دادرس

اجرای طرح کارت اعتباری گاز به جای یارانه نقدی

در همین راستا رئیس انجمن صنفی جایگاه داران CNG کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو عنوان می کند که با تصمیم مجلس افزایش خودروهای گاز سوز باید به طور جدی تر در برنامه تولید خودروسازان قرار گیرد تا سهم سی ان جی در سبد سوخت از 25 درصد به حداقل 50 درصد ظرف 2 سال آتی افزایش یابد.

اردشیر دادرس همچنین طرح پیشنهادی کارت اعتباری به‌جای یارانه نقدی اشاره کرد و گفت : اجرای طرح کارت اعتباری سوخت گاز به‌جای یارانه می تواند به عنوان بسته حمایتی از صنعت CNG موجب افزایش گرایش مصرف به این سوخت در کشور شود.

به گفته وی دولت باید سهم خودروسازان را در حوزه بهینه‌سازی مصرف سوخت پرداخت کند تا خودروسازان تولید خودروهای گازسوز را افزایش دهند و تمایل به تولید این خودروها نیز افزایش یابد.

سوخت سی ان جی

اجرای طرح گواهی سلامت خودروهای گاز سوز از ابتدای دی ماه

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران CNG کشور به اشاره به طرح های دولت برای رفع مشکلات مربوط به معاینه فنی خودروهای گازسوز و تشویق مردم به استفاده از خودروهای گازسوز ،یاد آور شد : ارائه گواهی سلامت به خودروهای گازسوز و اختصاص وام ۲.۵ میلیون تومانی برای گازسوز کردن خودروها از اقدامات دولت برای رفع مشکل معاینه فنی و اقبال مردم به خرید این خودروهای گازسوز است.

دادرس تصریح کرد : بر اساس مصوبه هیات دولت تمام خودروهای دوگانه سوز كه پیش تر تولید شده یا توسط مالك دوگانه سوز شده اند، باید به مراكز مجاز مراجعه كنند و گواهینامه سلامت در ارتباط با مخازن و همچنین قطعات مورد استفاده در سیستم گاز سوز خودرو دریافت كنند. بنابراین از تاریخ اول دی ماه امسال خودروهایی كه این گواهینامه سلامت را نداشته باشند نمی توانند در جایگاه ها اقدام به سوختگیری كنند.

این فعال صنفی در حوزه CNG همچنین در خصوص اختصاص وام 2و نیم میلیونی برای تبدیل خودروها به گاز سوز توضیح داد : تبدیل خودروها به گاز سوز در کارگاههای مجازی که توسط سایت وزارت صنعت و معدن معرفی شده باید صورت گیرد.


کاهش مصرف سی ان جی از ابتدای خرداد!

دادرس همچنین با اشاره به وجود حدود 2500 جایگاه عرضه گاز CNG در کشور گفت : برای توسعه جایگاههای سی ان جی شهرداری و سازمان زمین شهری ، زمین در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا جایگاهها توسعه یابد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران CNG کشور با توجه به افزایش قیمت CNG از ابتدای خرداد گفت : در حال حاضر نرخ CNG در كشور 4 هزار و 410 ریال به ازای هر مترمكعب است كه این میزان با توجه به مصوبه هیات دولت به 4 هزار و 532 ریال افزایش خواهد یافت و به طور طبیعی با افزایش قیمت مدتی کاهش مصرف را خواهیم داشت تا بازار مصرف توازن مناسبی را بدست آورد.

دادرس در پایان با توجه به افزایش قیمت سی ان جی از دولت درخواست کرد همزمان با اجرای این طرح ، بسته حمایتی جایگزین آن را تعریف کند تا تمایل مصرف به این سوخت ارزان و مفید در کشور افزایش یابد.

کد خبر 113582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha