کد خبر 113627
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
نمادین‌ترین خودرو شرکت بی‌ام‌و

پرشین خودرو: خودرو کلاسیک بی‌ام‌و 3.0 CS که یکی از نمادین‌ترین خودروهای تاریخ این شرکت خودروساز آلمانی به‌شمار می‌رود. این خودرو به‌نوعی هویت خودروهای بی‌ام‌و را شکل داد.

به گزارش پرشین خودرو، بسیاری از خودروهای جدید ساخت بی‌ام‌و طراحی جذابی دارند؛ اما نمی‌توان آن‌ها را زیبا نامید. خودروهای جدید این شرکت از طراحی بر‌پایه‌ی کارایی بهره می‌برند و طراحان آزادی‌عمل لازم برای خلق اسطوره‌ای نمادین ندارند. اگر به گذشته برگردیم و نگاهی به خودروهای بی‌ام‌و در دهه‌ی ۱۹۷۰ بیندازیم، اسطوره‌های طراحی نمادین را خواهیم یافت.

 

بی‌ام‌و

 

بی‌ام‌و CS 3.0 عرضه‌شده‌ی استودیو موتورکار نمونه‌ای فوق‌العاده از طراحی زیبا است. بدنه این خودرو جذاب از خطوط نرم و گوشه‌های شیب‌دار بهره می‌برد که در نبود ستون B، زیبایی فراوانی به‌وجود می‌آورد. نشان دایره‌ای‌شکل روی کاپوت و جلوپنجره مخصوص از ویژگی‌های خودروهای بی‌ام‌و تابه‌امروز محسوب می‌شوند.

 

بی‌ام‌و

 

بی‌ام‌و CS 3.0 آغازگر عرصه‌ای بود که هویت خودروهای بی‌ام‌و را شکل داد. زیر کاپوت این خودرو، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر مشهور M30 قرار گرفته که با حجم سه لیتری خود، ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت هم بر‌عهده‌ی جعبه‌دنده‌ی چهارسرعته دستی است. در داخل کابین خودرو، تودوزی کاراملی‌رنگ چشم‌نوازی می‌کند و تقریبا در تمامی قسمت‌ها به‌کار رفته است.

با بهره‌گیری از دو صندلی جداگانه در قسمت عقب و صندوق جادار، بی‌ام‌و 3.0 CS به‌عنوان خودرو کلاسیک کارآمد شناخته می‌شود. رنگ این نمونه در دهه ۱۹۸۰، با رنگ اصلی کارخانه با نام Fjord Blue تعویض شده و تودوزی آن در دهه ۲۰۰۰، بازسازی شده است. تغییراتی هم در این خودرو اعمال شده که ازجمله‌ی آن می‌توان به کاربراتور‌های وبر، سرسیلندر جدید، رینگ‌های ناردی، چراغ‌های استاندارد کارخانه با نام Cibie و کمپرسور کولر اشاره کرد.

 

بی‌ام‌و

 

در توضیحات، از این نمونه با عنوان خودرو کلاسیک بدون مشکل برای خرید و نگه‌داری یاد شده است. در تاریخچه این خودرو، نام سه مالک ثبت شده و کارکردش از زمان عرضه تاکنون، ۱۳۹ هزار کیلومتر بوده است. این نمونه سفرهای زیادی تجربه کرده و دومین مالک آن بیش از ۲۵ سال از این خودرو نگه‌داری کرده است. بی‌ام‌و 3.0 CS از تمامی مستندات کارخانه بهره می‌برد؛ ازجمله‌ کیف ابزار استاندارد و کلید‌های اصلی و قطعات یدکی. هم‌اکنون، این خودرو با قیمت ۸۴ هزار و ۹۰۰ دلار برای فروش گذاشته‌ شده است.

منبع: زومیت

کد خبر 113627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha