پرونده تولید پیکاپ در «ب ام و» بسته شد

پرشین خودرو: روز گذشته مدیر بخش استرالیایی شرکت خودروسازی «ب ام و» اعلام کرد که خودروی پیکاپ ب ام و هیچگاه تولید نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تحت تاثیر جو حاکم در صنعت خودروسازی که بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی از جمله مرسدس بنز، رنو و... را درگیر خود کرد و به سمت تولید خودروی پیکاپ پیش رفتند، شایعاتی هم وجود داشت که شرکت خودروسازی "ب ام و" برای عقب نماندن از رقیب همیشگی خود یعنی مرسدس بنز، تصمیم به طراحی و ساخت یک خودروی پیکاپ برای رقابت دارد، اما اخیرا رئیس بخش استرالیایی کمپانی خودروسازی "ب ام و" تایید و اعلام کرده است که جهان نیازی به یک خودروی پیکاپ باواریایی از بایرن ندارد.

رئیس بخش استرالیایی "ب ام و" در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: در دهه 90 میلادی خودروهای پیکاپ خشمگین مورد توجه بازار قرار گرفت، اما در حال حاضر تنها خودروسازان محدودی هستند که یک بازار فروش فوق العاده در بخش خودروهای پیکاپ دارند و به همین دلیل است که با حفظ سرمایه، دلیلی برای توسعه و راه اندازی خودروی پیکاپ نمی بینیم و بدون شک جهان هم احتیاجی به یک خودروی پیکاپ از بایرن نخواهد داشت.

 



شرکت خودروسازی "ب ام و" تقریبا تمامی تمرکز خود را بر روی ساخت ماشین های لوکس گذاشته است و توسعه خودروهای پیکاپ واقعی بخشی از برنامه ما نخواهد بود و اگر هم زمانی تصمیم به تولید یک خودروی پیکاپ گرفتیم، حداقل به این زودی ها شاهد معرفی یک خودروی پیکاپ از سوی "ب ام و" نخواهید بود.

توضیح "ب ام و" بسیار ساده است، برای ساخت یک خودروی پیکاپ بسیار خوب نیاز به یک شاسی و همچنین طراحی بدنه اختصاصی خواهیم داشت و رسیدن به نتیجه نهایی یک توسعه پرهزینه به همراه خواهد داشت. درست برخلاف کاری که مرسدس بنز انجام داده و با استفاده از پلتفرم "نیسان ناوارا" خودروی پیکاپ خود را طراحی کرده است. پس اگر شرکت خودروسازی "ب ام و" زمانی تصمیم به طراحی و ساخت یک خودروی پیکاپ داشت، باید مطمئن باشیم که خودروی ما واقعا یک "ب ام و" است.
 

کد خبر 113649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha