از نوسازی ناوگان فرسوده های سنگین به بازسازی رسیدیم

پرشین خودرو: پس از فرصت سوزی های مکرر که در بازه های زمانی مختلف و در شرکت های متفاوت اتفاق افتاد، پس از سال ها در طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده به بازسازی این دست خودروها رسیدیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، طرح نوسازی ناوگان خودروهای کار و تجاری فرسوده؛ طرحی که در سال های اخیر به کرات نام آن به گوش ما خورده است. در فضای مجازی یا بخش های پرتعداد خبری صدا و سیما، اخبار مختلفی از آغاز این طرح در کارخانه های خودروسازی تجاری یا میزگردهایی با مضمون فواید این طرح را یقینا بارها تماشا کردیم.

اگر بخواهیم این طرح را به صورت کوتاه توضیح دهیم باید گفت که این طرح در نظر داشت تا با ارائه تسهیلات به دارندگان خودروهای سنگین فرسوده اقدام به حذف آنها از چرخه حمل و نقل عمومی کشور کند و البته رونق تولید را نیز به حوزه تولید خودروهای کار و تجاری بازگرداند.

طرحی که امروز با اما و اگرهای بی شماری در حوزه اجرا مواجه شده است را در بازه های زمانی مختلف می توانستیم به بهترین نحو و با کمک تمام شرکت های فعال در حوزه تولید خودرو از خصوصی ها گرفته تا خصولتی ها به اجرا برسانیم، اما دریغ که در این بخش هم به مانند سایر بخش ها با فرصت سوزی های مکرر، امکان اجرای این طرح ملی را از دست دادیم.

 

کامیون ولوو



طرحی که می توانست به جز کاهش هزینه های حمل و نقل کالا، باری نیز از روی دوش دولت که یارانه های پیدا و پنهان زیادی را در این بخش هزینه می کند، بردارد و البته فواید زیست محیطی این طرح و تاثیرات آن بر آلودگی هوا نیز بی شمار بود.

اجرای این طرح که با فراز و نشیب زیادی مواجه بود، هم زمان با آغاز تحریم های یکجانبه آمریکا بر صنعت خودرو کشور تقریبا متوقف شده است. این مورد را می توان از اخباری که در این حوزه منتشر می شود، متوجه شد.

طرح واردات اتوبوس دست دوم و کارکرده به کشور را می بایست از همین دست اخبار بر شمرد که نشانه هایی از توقف و شکست طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده در شرایط کنونی را پیش روی ما قرار می دهد.

آخرین و جدیدترین موضوعی که شکست و توقف طرح مورد اشاره را به رخ می کشد را باید در گفتار مدیرعامل یکی از خودروسازان تجاری کشور بیابیم که اعلام کرده است که این شرکت در پی بازسازی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است.

دقت کنید؛ بازسازی و نه نوسازی، نشان می دهد که امروز با سوزاندن فرصت هایی که در ماه های اخیر در اختیار داشتیم، دیگر توان نوسازی این بخش را نداریم و دو راه بیشتر پیش رویمان نیست! واردات اتوبوس های کارکرده یا بازسازی در کارخانه های خودروسازی!

کد خبر 114384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha