کد خبر 115730
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
درخواست اضافه شدن مسیر مشهد به پرواز چارتر

پرشین خودرو: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه معتقدیم مسیر مشهد به دلیل تقاضای بالای زیارتی و سیاحتی ضرورت دارد به مسیرهای چارتری با بسته سفر اضافه شود، گفت: در این باره تقاضای خود را به سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه ارائه داده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو، مقصود اسعدی سامانی درباره مسیرهای چارتری‌ در پروازهای داخلی اظهار داشت: پیش از این در هماهنگی سازبترمان هواپیمایی کشوری، انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی، در راستای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه بلیت هواپیما در ایام پرتقاضا و همچنین ممانعت از ایجاد بازار رقابت مضره، تصمیم گرفته شد طیفی از نرخ‌ صندلی پرواز به صورت نرخ کف و نرخ سقف در مسیرهای داخلی معرفی شود.


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد:‌ قیمت‌های مذکور در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری موجود است، ‌مسافران می‌توانند بابت راستی‌آزمایی نرخ‌های ارائه شده از سوی آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، ‌به این نرخ‌ها مراجعه کنند.




* تقاضای افزوده شدن مسیر مشهد به 3 مسیر چارتری موجود

وی اظهار داشت: در هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی، تصمیم گرفته شد که پرواز چارتری در مسیرهای مختلف حذف شود اما در سه مسیر «قشم»، «کیش» و ‌«مناطق نفت‌خیز» که اغلب مهندسان فعال در این مناطق، در قالب چارتر به آنجا اعزام می‌‌شوند ، پرواز چارتری فعال باشد.

اسعدی سامانی اضافه کرد: با وجود آنکه مسیر هوایی مناطق گردشگری و سیاحتی و مناطق نفت‌خیز از چارتر استثنا شده‌اند، اما ما به تازگی به سازمان هواپیمایی کشوری درخواست داده‌ایم مسیر مشهد‌ به پروازهای گروهی و چارتری اضافه شود.

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: به هر حال در مشهد مقدس پتانسیل‌های زیارتی، گردشگری‌ و سیاحتی وجود دارد، مسیر هوایی مشهد از آن منظر که سفری زیارتی محسوب می‌شود و از سوی دیگر تقاضای بالایی برای سفر با بسته سفر در آن وجود دارد، مناسب است تا در حوزه مسیرهای چارتری قرار گیرد.

و‌ی اضافه کرد: به هر حال زائران مشهد مقدس و حرم امام رضا، در کنار بلیت هواپیما نیازمند خدمات دیگری نظیر ترانسفر، هتل و غیره هستند و بهتر است موضوع چارتر در این مسیر هوایی بررسی دقیق‌تری شود.

 

پرواز چارتر

 


* برگزاری جلسات با سازمان هواپیمایی کشوری درباره مسیر مشهد

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه فعلا وزارت راه و شهرسازی با این موضوع موافقت نکرده است، گفت: ‌در این‌باره ‌اختلاف نظری بین سازمان هواپیمایی کشوری و‌ انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد که باید در جلسات کارشناسی بیشتر موشکافی شود.

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه این موضوع منفعت اقتصادی برای گردشگر و زائر دارد، اضافه کرد: باید به این موضوع توجه داشت که اگر مسافر در قالب تور از پرواز چارتر استفاده کند، با این نگاه که ‌متولی تور، می‌تواند هتل هم در اختیار داشته باشد، بنابراین این امکان فراهم می‌شود که مسافر در قالب چارتر و بسته سفر، ‌در چنین سفرهایی هزینه‌های کمتری داشته باشد‌.

وی با تأکید بر اینکه مسیر مشهد از مهمترین و پرتقاضاترین مسیرهای زیارتی و گردشگری محسوب می‌شود، اظهار داشت: بنابراین در این راستا به تازگی پیشنهاد اضافه شدن مشهد به مسیر چارتری را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داده‌ایم.

 


* بلیت چارتر باید تعهد به مسافر داشته باشد

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: البته باید توجه داشت که ارائه چارتر باید همراه با بسته سفر باشد و تعهد به مسافر وجود داشته باشد؛ در کشور ما آنچه که درباره بلیت چارتر وجود دارد، با آنچه که مربوط به گردشگری در این حوزه است متفاوت است.

اسعدی سامانی پیش از این‌ گفته بود: ‌چارتر در ایران عمدتاً به صورت سلف‌کاری است بدین صورت که آژانس‌ها یا فردی که تمکن مالی دارد یا آژانس‌ها، پروازهای یک مسیر را به صورت 6 ماهه، یک ساله و غیره ‌به صورت کامل پیش‌خرید‌ و سپس بین آژانس‌های مختلف توزیع می‌کند، این بلیت‌ها به صورت دست‌دوم و سوم توزیع می‌شود و در واقع به صورت تور و گروهی فروخته نمی‌شود و عمدتا افرادی که چارتر می‌کنند، بلیت‌ها را به صورت تکی و انفرادی می‌فروشند که عمدتا قانون استرداد بر آنها حاکم نیست.

به گفته دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی‌ اگر چارتری تغییر شکل دهد و به صورت گروهی انجام شود و تور تعریف شود، قطعا هم به نفع مسافر است و هم به جهت تقویت گردشگری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: فارس

کد خبر 115730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha