کد خبر 115839
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱
خودروهای بدون کلید محبوب سارقان!

پرشین خودرو: تحقیقات نشان می دهد که ماشین های بدون کلید در کمتر از 30 ثانیه قابل سرقت هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چندی پیش فیلمی در سطح اینترنت منتشر شد و نشان می داد که سارقان در عرض تنها 60 ثانیه موفق به باز کردن اتومبیل شده، آن را روشن کرده و با آن رانندگی می کنند. خب این قسمت خوب ماجرا خواهد بود، زیرا تحقیقات جدید نشان می دهد که سارقان حرفه ای تنها چند ثانیه نیاز دارند تا قفل یک اتومبیل مدرن را باز کرده و سوار آن شوند.

این تحقیق در کشور انگلستان و توسط مجله خودروی "What Car" انجام شده است و نتیجه این تحقیق دزدیده شدن راحت ماشین هایی بود که از همه هوشمند و پیشرفته تر هستند. این گروه 7 اتومبیل را مورد آزمایش قرار دادند که اکثر آنان مجهز به نوعی سیستم ورود بدون کلید و باز کردن قفل از راه دور بودند. هر 7 اتومبیل به راحتی باز شده و در برخی موارد تنها چند ثانیه طول کشید تا اتومبیل را روشن کرده و حرکت کنند.

کارشناسان امنیتی نگفتند ه از چه ابزاری برای هک کردن اتومبیل استفاده کرده اند، اما فناوری تخصصی آنان یک سخت افزار اختصاصی خواهد داشت و سارقان را قادر به کلون کردن کدهای کلید و تطبیق آن با درخواست اتومبیل می کنند و اینطور که مشخص است، می توان به راحتی آن را در ابزار فروشی ها پیدا کرد!

 

کی لس استارتر



از بین تمام اتومبیل های آزمایش شده، هیچکدام در برابر تلاش کارشناسان برای باز کردن اتومبیل مقاومت نکردند و به افراد اجازه ورود داده شد که جالب ترین آن خودروی آئودی TT RS رودستر به همراه خودروی DS3 کراس بک بودند که تنها در عرض 5 ثانیه قفل آنان باز شد. بیشترین مقاوت در برابر سارقان هم از سوی خودروی "بی ام و X3" و خودروی "فورد فیستا" بود که تنها 40 ثانیه دوام آوردند.

هنگامی که قفل اتومبیل باز شد، اکثر خودروها در عرض 20 ثانیه اجازه روشن کردن پیشرانه اتومبیل را صادر کردند، ولی تنها 1 اتومبیل در برابر خواسته های سارقان مقاومت کرد و آن هم خودروی "لندروور دیسکاوری" بود که دلیل اصلی آن می تواند استفاده از یک کلید استاندارد برای روشن کردن اتومبیل بجای استارت دکمه ای باشد.

کد خبر 115839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha