امضاء تفاهم‌نامه تامین مالی دوگانه‌سوزکردن خودرو‌ها

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: صرفه‌جویی ۳۲ میلیون لیتری بنزین با اجرای طرح گازسوز کردن یک میلیون و پانصد هزار خودروی عمومی، محقق می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، آقای علیرضا صادق‌آبادی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور افزود: کاهش هزینه حمل بار و مسافر، کمک به بهبود هوای شهر‌ها و متنوع‌سازی سبد سوخت کشور، از مهمترین دستاورد‌های توسعه ناوگان گازسوز در کشور است.


وی گفت: در بدبینانه‌ترین حالت ۱۰ میلیون لیتر از محل اجرای این طرح (توسعه ناوگان گازسوز کشور) در مصرف بنزین کشور صرفه‌جویی خواهد شد که معادل سالی ۱.۸ میلیون دلار صرفه‌جویی در کشور است.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تشریح تفاهم نامه تامین مالی طرح گازسوز کردن خودرو‌های عمومی افزود: در قالب این تفاهم‌نامه بعد از عقد قرارداد با بانک عامل، منابع مالی را در اختیار کارگاه‌های تبدیل قرار داده و سپس از محل درآمد‌های حاصل از اصل و فرع صرفه‌جویی در مصرف بنزین منابع را به بانک بازپرداخت خواهد کرد.


وی اضافه کرد: با اجرای طرح گازسوز کردن یک میلیون و پانصد هزار خودروی عمومی و طرح سهمیه‌بندی بنزین در مجموع در مصرف روزانه حدود ۳۲ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی خواهد شد که معادل تولیدات سه پالایشگاه بزرگ اصفهان، تهران و آبادان در کشور است.


صادق آبادی گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه و اجرای طرح توسعه و تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودرو‌های دوگانه‌سوز، روزانه حدود ۲۰۰ هزار خودروی عمومی در کشور گازسوز خواهد شد.

 

صادق آبادی



امضاء تفاهم‌نامه تامین مالی طرح دوگانه‌سوزکردن خودرو‌ها


تفاهم‌نامه تامین مالی طرح توسعه و تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودرو‌های دوگانه‌سوز، بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بانک ملت امضا شد.


در قالب این تفاهم‌نامه، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز اجرای مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر گازسوز کردن یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو عمومی در کشور از طریق تسهیلات بانک ملت تامین خواهد شد.


براین اساس خودرو‌های عمومی شامل وانت بار‌ها و تاکسی‌های شهری، بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای و با کمک بلاعوض دولت، گازسوز خواهند شد.



قاسمی، معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی
کمک بلاعوض دولت برای گازسوز کردن


معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دراین باره گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، دولت از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین، به وانت‌بارها، تاکسی‌ها، ون‌ها و مسافربر‌های شخصی برای گازسوز کردن، کمک بلاعوض ارائه می‌دهد.


آقای حمید قاسمی افزود: برهمین اساس مالکان همه خودرو‌های عمومی می‌توانند از همین امروز به سامانه جامع اطلاعات خودرو‌های دوگانه‌سوز (irngv.ir) مراجعه و نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.


وی اضافه کرد: پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ظرف مدت یک هفته پیامکی به متقاضیان ارسال و به افراد اعلام خواهد شد که در چه تاریخی و به کدام مرکز مجاز نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.


قاسمی تاکید کرد: این فرآیند هیچ هزینه‌ای برای مالکان خودرو‌های عمومی ندارد و همه هزینه‌های طرح، توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ شورای اقتصاد در نشست فوق‌العاده روز دوشنبه (۱۱ آذرماه) بنا به پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه، با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و بهبود هوای شهرها، به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تصویب کرد که برای تبدیل خودرو‌های عمومی و مسافربر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودرو‌ها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.


این مصوبه یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو را در برمی‌گیرد و همه خودرو‌های تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور شامل این مصوبه می‌شوند.


سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودرو‌های یادشده، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت خواهد شد.

 


بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت
تسهیلات بانک ملت برای گاز سوز کردن خودرو‌های عمومی


مدیرعامل بانک ملت از سرمایه‌گذاری ۶۵ هزار میلیارد ریالی برای دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های بنزینی خبر داد.


آقای محمد بیگدلی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی طرح توسعه و تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودرو‌های دوگانه سوز گفت: ۷۰ درصد آلودگی هوا به دلیل تردد خودرو‌های درون شهری است که با دوگانه‌سوز کردن آن می‌توان گامی برای کاهش آلودگی برداشت.


وی با بیان اینکه ۶۵ هزار میلیارد ریال برای دوگانه سوز کردن یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو سرمایه‌گذاری خواهد شد، افزود: کاهش آلودگی هوا، افزایش صادرات از محل کاهش مصرف بنزین و کاهش هزینه مصرف کننده از فواید مثبت امضای تفاهم نامه امروز است.

 


پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد
استاندارد ایران برای گاز سور کردن خودرو‌ها در ۷۰ کشور دنیا قابل قبول است


رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد از سال ۹۴ عضو مجمع تایید صلاحیت شده، که گواهی آن در ۷۰ کشور دنیا قابل قبول است.


همچنین خانم نیره پیروزبخت در این مراسم افزود: همه آحاد ملت و سازمان‌های دولت باید مباحث مربوط به استاندارد را رعایت کنند و سازمان استاندارد در این مسیر نقش نظارت‌کننده دارد.


وی ضمن تشکر از وزارت نفت گفت: وزارت نفت از جمله وزارت خانه‌هایی است که به استاندارد و ایرانیزه (بومی) کردن استاندارد معتقد است و در این مسیر گام‌های خوبی برداشته‌اند.

منبع:

کد خبر 118934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha