کد خبر 120331
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
خودروی آخرالزمانی كه همه جا می رود

پرشین خودرو: شِرپ خودرویی که هرچند سریع نیست اما همه جا می رود و قابلیت ماجراجویی و بقا در شرایط سخت را افزایش می دهد.

به گزارش پرشین خودرو، اصلا لازم نیست تصورش را بكنید كه آخر الزمان است و یك ویروس همه جمعیت دنیا را از بین برده و بخش مهمی از سطح كره زمین غیرقابل سكونت شده تا قابلیت های این خودرو به چشم بیاید. همین حالا هم زمین مكان های ناهموار و دشواری دارد كه همه خودروها قابلیت عبور از آن را ندارند. خودروی شِرپ، قابلیت های ماجراجویی و بقا در شرایط سخت را افزایش می دهد.

 

شرپ


این خودرو كه مثل اغلب خودروها چهار چرخ دارد اما مانع از ورود به رودخانه و بركه و دریاچه نمی شود و به راحتی به سطح آب می آید. به عبارتی دوزیست یا خاكی آبی است. در هر یك از این چرخ ها باك مجزای برای سوخت در نظر گرفته شده و هر باك بیش از 50 لیتر ظرفیت دارد. موتور آن 1.5 لیتری توربو دیزلی است و 44 اسب بخار توان دارد.

در تایرهای آن سیستمی به كار رفته كه بسته به شرایط، پرباد و كم باد می شود. سیستم انتقال قدرت آن 5سرعته است كه به هر چهار چرخ اعمال می شود. موانع تا 60 سانتیمتر برای این خودرو مانع به حساب نمی آیند. حداكثر سرعت آن 40 كیلومتر بر ساعت است كه هم نقطه ضعف به حساب می آید و هم نقطه قوت. [نقطه قوت آن ایمنی و نقطه ضعف آن دامنه سفر كوتاه] در آب هم سرعت آن 6 كیلومتر در ساعت است. برای ورود از خاكی به آب هم بسیار روان و بدون نیاز به تنظیمات است.

از قابلیت های جالب این خودروی آخر الزمان این است كه در جا می چرخد. بنابراین به فضای زیادی برای دور زدن نیاز ندارد. در فضای بار آن تا چهار نفر سرنشین هم جا می شوند اما باید روی صندلی شبیه به نیمكت بنشینند. به عبارت دقیق تر جای بار آن 170 لیتر است. شاید ناسا برای ماهنورد خود بتواند از این طراحی بهره بگیرد. چون در خودروسازی به تولید انبوه نرسیده قیمت آن حدود 100 هزار دلار تمام می شود و وبسایت آن می گوید كه یك ورژن وانت هم دارد.

منبع: سایپا

کد خبر 120331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha