کد خبر 120333
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
سوناتا هیبریدی 2020، بهینه تر از همیشه

پرشین خودرو: هیوندای با حضور در نمایشگاه بین المللی شیکاگو، رسما از نسخه هیبریدی نسل جدید هیوندای سوناتا با قدرت بیشتر و بهینه سازی بهتر رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نسخه هیبریدی در نسل جدید هیوندای سوناتا، آماده شده است تا خروجی قدرت بیشتری در مقایسه با گذشته در اختیار کاربرانش قرار دهد، اما در مقابل مصرف انرژی اتومبیل بهینه شده و همچنین برای جبران بهتر انرژی از دست رفته اتومبیل، از پنل های سقفی بر روی اتومبیل استفاده شده است که طبق هیوندای می تواند صدها مایل به مجموع حرکت اتومبیل در طول یکسال کمک کند!

 

سوناتا هیبریدی

سوناتا هیبریدی

 

نسخه هیبریدی در نسل جدید هیوندای سوناتا، از موتور چهار سیلندر 2 لیتری بنزینی به عنوان سیستم محرک اصلی استفاده می کند و توسط یک موتور الکتریکی حمایت خواهد شد. پیشرانه درون سوز به طور جداگانه قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و چیزی حدود 189 نیوتن متر گشتاور است و تنها موتور الکتریکی اتومبیل هم می تواند خروجی قدرت 51 اسب بخاری در کنار گشتاور بسیار خوب 205 نیوتن متری داشته باشد که باعث می شود مجموع قدرت اتومبیل به چیزی حدود 192 اسب بخار و میزان خروجی گشتاور آن هم به مرز 400 نیوتن متری نزدیک شود.

 

سوناتا هیبریدی

سوناتا هیبریدی


به منظور بهبود دامنه حرکتی اتومبیل، شرکت سازنده بر روی سقف اتومبیل از پنل های شارژ خورشیدی استفاده کرده است که بعد از 6 ساعت استفاده می تواند چند مایل به محدوده حرکتی اتومبیل اضافه کند، اما به طور میانگین و استفاده معمول از اتومبیل، هیوندای مدعی است که این پنل شارژ خورشیدی می تواند در طول یکسال حدود 700 مایل (1212 کیلومتر) به محدوده حرکت اتومبیل اضافه کند. در شرایط عادی، نسخه هیبریدی هیوندای سوناتا 2020 می تواند با یک باک پر از سوخت و همچنین باتری های کاملا شارژ شده، محدوده حرکت 1104 کیلومتری داشته باشد.


هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 در نگاه اول ظاهری شبیه به نسخه سدان معمولی دارد، اما در ریزه کاری های آن تغییراتی ایجاد شده تا آیرودینامیک آن بهبود پیدا کرده و در نتیجه به اقتصاد بهتر سوخت و انرژی مصرفی در حالت الکتریکی کمک کند.

سوناتا هیبریدی

کد خبر 120333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha