کد خبر 120600
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
گام صنعت خودرو به سمت تولیدات دانش بنیان

پرشین خودرو: معاون رئیس جمهور: حرکت صنعت خودرو به سمت دانش بنیان شدن سبب می‌شود سالی چند پلتفرم و مدل‌های مختلف خودرویی طراحی و تولید شود.

به گزارش پرشین خودرو، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: حرکت صنعت خودرو به سمت دانش بنیان شدن سبب می‌شود سالی چند پلتفرم و مدل‌های مختلف خودرویی طراحی و تولید شود و اگر صنعت خودرو در این حوزه‌ها به درستی ورود کند موتور محرکه بسیاری دیگر از بخش‌ها خواهد بود.

آقای سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایران خودرو با شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تولید قطعات خودرو افزود: در فضای صنعتی امروز کشور اینکه صنعت خودروسازی داشته باشیم یا کارخانجات خودرویی، تفاوت در استفاده کردن از شرکت‌های دانش بنیان یا استفاده نکردن از آنهاست.

وی اضافه کرد: آوردن طراحی‌های خودرویی از خارج و کپی‌کاری، هرچند موجب اشتغال‌زایی می‌شود، اما بیشتر مربوط به کشور‌هایی است که سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی خود انجام نداده باشند ضمن اینکه در کارخانه داری نیاز به نیروی انسانی متخصص نیست.

 

سورنا ستاری


ستاری گفت: اینکه می‌گوییم عمق داخلی سازی به ۳۰ درصد رسیده این داخلی سازی نیست، زیرا دایر کردن خط رنگ خودرو بیش از ۳۰ درصد را شامل می‌شود. ضمن اینکه تفاوت تعرفه موجب رانت می‌شود و اشتغال زایی برای افراد تحصیل کرده را در پی نخواهد داشت.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: اگر در کشور دانشگاه‌های مختلف را تاسیس کرده و حدود پنج میلیون دانشجو و بیش از ۲۰ میلیون نفر جوان داریم، باید طراحی ها، ماشین سازی‌ها و ساخت خطوط خودروسازی از خودمان باشد، اما اینکه تفکرات اصلی از دیگر کشور‌ها بیاید به معنای همان کارخانه داری است.


ستاری اضافه کرد: امروز مجبوریم به سمت هوشمندسازی خودرو‌ها و خودرو‌های برقی حرکت کنیم، وگرنه صنعت خودروسازی ما نابود می‌شود، زیرا امروز شاهدیم شرکت‌های تسلا و گوگل که خودروساز نیستند، خودرو می‌سازند.


وی گفت: مشکل این است در مقطعی که تحریم نیستیم با فرانسوی‌ها و زمانی که تحریم می‌شویم در نهایت با چینی‌ها کار می‌کنیم و این یک ضعف بزرگ است در حالیکه باید با حرکت به سمت ساخت و تولید پلتفرم‌های داخلی، نیازمندی به خارج را در این زمینه کاهش دهیم.


در این مراسم ۸۰ تفاهم نامه همکاری میان شرکت ساپکوی ایران خودرو و شرکت‌های دانش بنیان روند اجرایی به خود گرفت که از این تعداد ۴ تفاهم نامه به صورت نمادین امضا شد

کد خبر 120600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha