95 درصد از قیمت قطعه سازان اصلاح شد / شفافیت در پرداخت مطالبات زنجیره تامین با همکاری انجمن قطعه سازان

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ساپکو، خودکفایی در تولید، اجرای پروژه های توسعه ای و دستیابی به عمق ساخت داخل را 3 پروژه مهم این شرکت اعلام کرد و با توجه به اصلاح 95 درصد از قیمت قطعه سازان، از شفاف سازی در پرداخت مطالبات قطعه سازان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از آغاز دور جدید تحریم ها در مرداد سال گذشته همت و عزم ملی برای خودکفایی در بخش تولید شکل گرفت و نهضت ساخت داخل در صنعت خودرو یک بار دیگر رقم خورد.

اگرچه در نیمه دوم سال 97 صنعتگران به سردرگمی در تولید ناشی از اعمال تحریم دچار شدند اما رفته‌رفته به‌ویژه در سال 98 با تشکیل میزهای ساخت داخل تا حدود زیادی صنعت خودرو از این شوک خارج شد و توانست در فضای جدید خود را پیدا کند.

این جریان که با ایجاد نهضت ساخت داخل و تشکیل میزهای خودکفایی شرایطی را برای نمود توانمندی‌های پنهان در صنعت خودرو به خصوص قطعه سازی فراهم کرد موجب شکل گیری برخی طرح های توسعه ای در صنعت خودرو کشور نیز گردید که در روزهای اخیر تعدادی از این طرح ها از جمله عرضه محصولات جدید دو خودروساز کشور رونمایی شد، اما سوال این است که اجرای این پروژه ها و تولید انبوه این محصولات می تواند نیاز بازار خودرو و توسعه خودکفایی در صنعت خودرو را رقم بزند.

اجرای پروژه های توسعه ای برای پاسخ به نیاز بازار داخل

در همین راستا مدیر عامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو)، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به تلاش مجموعه قطعه سازان برای پاسخ به نیاز خودروسازان ، خودکفایی، اجرای پروژه ای توسعه ای و دستیابی به عمق سخت داخل را 3 برنامه مهم این شرکت اعلام کرد و گفت : تثبیت تولید 2500 تا 3000 دستگاه در روز و تولید انبوه محصولات جدید از جمله پروژهای توسعه ای است که انتظار می رود بخش مهمی از آنها نیاز بازار داخل را پاسخ دهد.

 



عادل پیرمحمدی با اشاره به رونمایی از محصولات جدید ایران خودرو افزود: با معرفی این محصولات ، تولید انبوه این پروژه ها در این گروه خودروسازی صنعتی و شرکت طراحی و مهندسی ایران خودرو به شدت در حال پی گیری است.
در تولید 70 درصد از قطعات محصولات ایران خودرو خودکفا شدیم.

وی همچنین به دستیابی به عمق ساخت داخل را از جمله اهداف ساپکو در سال 99 اعلام کرد و اظهار داشت : در حال حاضر 70 درصد از قطعات محصولات ایران خودرو در داخل تولید می شود و با اجرای پروژه عمق ساخت داخل این میزان در سال آینده افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل ساپکو در ادامه به موضوع اصلاح قیمت قطعه سازان پرداخت و به خبرنگار پرشین خودرو گفت : تاکنون حدود 95 درصد از قیمت قطعه سازان اصلاح شده است و 5 درصد باقی مانده نیز به طور جدی و با سرعت در حال انجام است و لیستی از آن نیز به انجمن قطعه سازان ارائه شده است.

توسعه همکاری شرکتهای دانش بنیان با قطعه سازان

پیرمحمدی همچنین به موضوع شفاف سازی در پرداخت های قطعه سازان اشاره و تصریح کرد: روند پرداخت به قطعه سازان توسط انجمن های قطعه سازی در حال شفاف سازی است ضمن اینکه اختلاف سازندگان هر روز در حال کاهش است البته ممکن است به نتیجه مطلوب نرسیده باشیم اما به طور قطع کمتر خواهد شد.

وی در پایان از توسعه همکاری و ارتباط شرکتهای دانش بنیان با قطعه سازان خبر داد و گفت: بهره‌برداری از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از ارکان تحقق اهداف ساپکو در خودکفایی و توسعه قطعات خودرو است به همین منظور تفاهم نامه هایی در این راستا برای ارتباط بهتر بین شرکتهای دانش بنیان با قطعه سازان منعقد شده است.

کد خبر 120681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha