کد خبر 121051
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
پورشه ی 911 آخرین خودرویی است كه برقی می‌شود

پرشین خودرو: برای آن كه پورشه 911 برقی شود، باید شكل و تركیب آن تغییر كند و مدیران آن اعتقاد دارند كه اگر هم لازم باشد خودروی برقی عرضه شود بهتر است از نو به طور كامل طراحی شود.

به گزارش پرشین خودرو، فرنك-استفن والیسر، مدیر خودروهای اسپورت پورشه می گوید: «پورشه ی 911 آخرین خودرویی خواهد بود كه برقی خواهد شد و امیدوارم زمانی برقی شود كه من تا آن وقت بازنشسته شده باشم و در آن زمان مسئولیت با من نباشد و كسی مرا ملامت نكند... تا من باشم، می جنگم تا 911 موتور بنزینی خود را حفظ كند.»


در مورد حدس و گمان هایی كه نسخه هیبریدی 911 در راه است هم گفته است: «دشوار است این كار را با 911 كرد، چون قطعات آن طوری كنار هم قرار گرفته اند كه چنین امكانی را به آن نمی دهند. ما می خواهیم آن را 2+2 حفظ كنیم، می خواهیم صندوق عقب آن كافی باشد، اصلا نمی خواهیم شكل 911 را نابود كنیم.»

 

پورشه

 


با توجه به عمر 7 ساله ی هر ورژن 911، كه معنی آن این است كه اگر قرار باشد 911 هیبریدی عرضه شود باید تا 2026 صبر كند، والیسر در ادامه می گوید: «ضمن آن كه در حال حاضر من این آمادگی را ندارم كه وزن اضافه ای به این خودرو تحمیل كنم. اگر واقعا می خواهید چنین خودرویی [هیبریدی] داشته باشید بهتر است آن را از نو طراحی كنید.»

مهمترین دغدغه ی والیسر اصلا هیبریدی شدن این خودرو نیست، در حال حاضر 911 توربو اس كه به تازگی به بازار عرضه شده، شاید سریع ترین خودرو در بین تمام 911 های پورشه باشد اما قطعا لذت بخش ترین آن نیست و این را بازخوردهای مشتریان نشان داده و وظیفه متولیان پورشه، این است كه به مهمترین بازخوردی كه از مشتری دریافت می كنند رسیدگی نمایند. والیسر هم می گوید: «ما از بازخوردها مطلع هستیم و گام هایی هم برای رفع آن برداشته ایم.»

در مدل جدید 911 پورشه، قدرت اضافه شده اما سیستم تعلیق آن كمی كوتاهتر و فنر های آن كمر سفت تر شده اند. به همین دلیل از راحتی راننده كاسته شده است. برای همین تا پایان سال، 911 بهبود یافته كه وزن آن كمتر شده عرضه خواهد شد.

والیسر می گوید: «برای 911 جدید یك پكیج جدید در نظر گرفته شده كه مشتری می تواند آن را انتخاب كند. چند قطعه كوچك تغییراتی كرده كه البته اضافه شده و چیزی كم نشده است.»

از والیسر سؤال شده است كه آیا صندلی های عقب برداشته می شوند و جای شیشه را پلی كربنات می گیرد یا نه كه در جواب گفته است كه «ما به آن سمت حركت می كنیم».

پكیج جدید یا همان پكیج سبك وزن در مدل های ارزان تر پورشه مثل كاریرا و كاریرای اس هم قابل دسترسی است. به احتمال زیاد برای مشخص شدن خودروهایی كه به این پكیج مجهز هستند از حرف T استفاده خواهد شد. والیسر با اصرار اعتقاد دارد كه ورژن T كاریرا از استقبال خوبی برخوردار بوده اما زمان كافی در بازار حضور نداشته است كه پورشه را متقاعد كند این پكیج را به طور استاندارد و دائم در تمامی دامنه ی خودروها به كار بگیرد.

والیسر همچنین به حدس ها و گمان ها پایان داد چون گفته می شد GT3 جدید كه سال آینده رونمایی می شود از همان قوای محركه 4 لیتری مورد استفاده در كایمن 718 جی تی 4 و باكستر اسپایدر بهره مند خواهد شد كه با قاطعیت این حدس و گمان را رد كرده و می گوید: «پاسخ منفی است. ما در جی تی 3 به همان موتور مسابقه پایبند می مانیم. بسیار گران است اما همان طور كه در مسیر مسابقه قرار دارد آن را توسعه و بهبود می دهیم و با هر مسابقه موارد جدید را یاد می گیریم. ما به این شكل ادامه خواهیم داد.»

والیسر موتور 4 لیتری را برای ورژن های 992 هم رد كرده و می گوید در GTS هم به كار گرفته نخواهد شد. تفاوت زیادی هم در 911 ها هم ایجاد نخواهد شد. این موتور 4 لیتری در 718، موتورهای 6 سیلندر باكتسر و كایمن GTS مورد استفاده خواهد بود. در این باره هم والیسر می گوید: «باید كسب و كار به ما نشان بدهد كه چنین نیازی وجود دارد، متأسفانه تا به حال هم ما مشاهده نكرده ایم».

منبع: سایپا

کد خبر 121051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha