تشریح جزئیات اعمال قانون درباره رانندگان بدون گواهینامه

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت درباره موارد قانونی رانندگی بدون داشتن گواهینامه و چگونگی پرداخت ضرر و زیان در تصادفات جرحی و خسارتی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت،  در خصوص چگونگی اعمال قانون در مواجهه با افرادی که بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی می‌کنند، اظهار داشت: فردی که گواهینامه نداشته و اقدام به رانندگی کند، در اصل جرم انجام داده و دستگاه قضایی به این مسأله رسیدگی می‌کند.

وی گفت: پلیس به محض مواجهه با چنین افرادی, آنها را به دادگاه اعزام کرده و اقدام این افراد علاوه بر اعمال قانون و تخصیص جریمه از طریق مراجع قضایی رسیدگی می‌شود.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: اگر فردی که گواهینامه رانندگی ندارد، تصادف خسارتی کند و مقصر باشد بیمه پرداختی در این خصوص ندارد و باید از طرق دیگر نسبت به جبران خسارت به طرف مقابل اقدام کند.

 

سرهنگ محمد رازقی

 

وی افزود: در تصادفات جرحی معمولاً از طریق مراجع قضایی، دستور به پرداخت دیه به فرد خسارت‌دیده و مجروح را از طریق اداره بیمه می‌دهند ولی چون راننده گواهینامه نداشته نمی‌توان از بیمه‌اش استفاده کرد؛ در این اوضاع بیمه با شرایط خاصی خسارت را مجدد از خود کسی که گواهینامه ندارد دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر چه در این باره اصل بر این است که در تصادفات جرحی در صورت نداشتن گواهینامه توسط فرد مقصر دلیلی بر پرداخت خسارت جانی و دیه به فرد غیرمقصر نیست.

سرهنگ رازقی درباره اعمال جریمه فردی که هنگام رانندگی گواهینامه‌اش همراهش نباشد، گفت:‌ همراه نداشتن گواهینامه رانندگی با کد 2111 اعمال قانون شده و جریمه 30 هزار تومانی به دنبال خواهد داشت.

منبع: فارس

کد خبر 122426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha