افزیش قیمت خودرو بدترین و آخرین انتخاب خودروسازان و قطعه سازان است

دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو بدترین و آخرین انتخاب قطعه سازان و خودروسازان است، گفت: حفظ تیراژ تولید اولین و مهمترین هدف مشترک خودروسازان و قطعه سازان است چرا که با حفظ تیراژ تولید می توان جلوی تلاطمات قیمتی در بازار را گرفت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مازیار بیگلو، در نشست خبری مشترک بررسی موانع و مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی کشور، با اشاره به تیراژ بسیار خوب خودروسازان از ابتدای سال 99 اظهار داشت: این صنعت اگر چه با یک هفته تاخیر فعالیت رسمی خود را آغاز کرد اما با رعایت پروتکل های بهداشتی تا کنون کمترین لطمه را از محل ویروس کرونا به صنعت قطعه سازی وارد شده است و هیچ واحد قطعه سازی به دلیل این ویروس تاکنون تعطیل نشده است اگر چه برخی محدودیت های در حوزه تولید وجود داشته است اما به مرور زمان این محدودیت ها در تولید نیز برطرف خواهد شد.


مجلس جدید مصوبه سال 90 را اصلاح کند/ در این شرایط خودکفایی در تولید معنی ندارد

وی در ادامه با اشاره به قانون سال 90 مجلس گفت : تا زمانی که قانون مصوب سال 90 مجلس قیمت مواد اولیه داخلی را منوط به قیمت پایه جهانی می کند خودکفایی در تولید هیچ فایده ای برای این صنعت نخواهد داشت و تنها اتلاف سرمایه و انرژی خواهد بود چرا که با افزایش نرخ ارز قیمت مواد اولیه تولید نیز افزایش می یابد و با این جریان در نهایت باید قیمت خودرو نیز افزایش یابد بنابراین امیدواریم در مجلس جدید این قانون اصلاح شود زیرا کلمه خودکفایی با این رویه بی معنی خواهد بود.

بیگلو در ادامه با اشاره به رشد 100 درصد تولید قطعه سازان در نیمه دوم سال 98 گفت : امیدواریم دست اندرکاران و مسئولان با موانعی که در بخش نقدینگی ، تامین ارز ، مواد اولیه تولید و قیمت گذاری وجود دارد مانع از جهش تولید در سال 99 نشوند .

وی در ادامه از دولت و قوه قضائیه و مقننه خواست تا زمانی که مشکلات سیاسی و تحریم ها حل نشده و به ثباتی در حوزه اقتصادی دست نیافته ایم صنعت خودرو و قطعه سازی را در گیر مسائل قضائی و امنیتی نکنند تا امسال بتوانیم جهش تولید محقق شود.

 

نشست قطعه سازان و خودروسازان

 

پیشنهاد عرضه خودرو در بورس کالا بسیار هوشمندانه بود

دبیر انجمن قطه سازان، گفت : قطعه سازان آمادگی دارند تا تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 99 را عملیاتی نمایند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع افزایش قیمت خودرو بیان کرد: از نظر انجمن قطعه سازان و خودروسازان افزایش قیمت خودرو بدترین و آخرین انتخاب است با این حال معتقدیم چنانچه هرتصمیمی برای مواد اولیه تولید داخل گرفته می شود برای قیمت خودروسازان و قطعه سازان گرفته شود.

بیگلو در پایان همچنین با اشاره به پیشنهاد اخیر رئیس قوه قضائیه در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفت : این پیشنهاد بسیار هوشمندانه است امیدواریم این اتفاق رخ دهد و خودرو در بورس کالا عرضه شود تا بسیاری از مشکلات حل شود.

کد خبر 122635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha