کلید تحول باید از درون خودروسازی ها زده شود

هر گونه تغییر و تحول در صنعت خودرو باید از درون خودروسازی ها آغاز شود و چنانچه برنامه ریزی ها در این صنعت در خارج از سیستم شرکتهای خودروسازی صورت گیرد به طور قطع پیشرفت مورد انتظاری را به دنبال نخواهد داشت.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده منتخب اصفهان در دوره یازدهم مجلس، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برای اعتلا و ارتقاء این صنعت طرح هایی برای تخصیص بودجه و راهکارهایی برای ارتقأ تولید و کیفیت در مجلس ارائه می شود که برای توسعه این صنعت ضروری و لازم الاجراست.

وی در عین حال عملکرد بسته خودروسازی ها را بخشی از مشکلات این صنعت در مسیر پیشرفت اعلام کرد و افزود: عدم ایجاد بستری برای حضور طراحان و متخصصان داخلی به منظور ارائه طرح های جهت ارتقاء کیفیت و مدل ها و فیس های جدیدی برای تغییرات ظاهری تولیدات داخلی خودروسازان از جمله دلایل رکود و عدم پیشرفت قابل انتظار در صنعت خودرو است.

وی همچنین مدیریت دستوری را معضل دیگر صنعت خودرو ایران دانست و گفت: امروز مدیریت دستوری در هر صنعتی با شکست همراه خواهد شد این در حالی است که سالهاست مدیریت دستوری بازار خودرو و قیمت شرکتها به صنعت خودرو آسیب زده است.

 

موسوی لارگانی



منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتخاب مدیران دولتی بدون توجه به تخصص و صرفا بر اساس جریانات سیاسی و همفکر با دولتها اشتباه بزرگی است جریانی که در این سالها عملا مانع از پیشرفت بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی ها شده است.

موسوی لارگانی معتقد است در برخی صنایع مدیران بسیار توانمند با گرایش های مختلف سیاسی فعالیت می کردند که با تغییر دولت ها تغییر و تمام طرح ها و برنامه های آنها از حذف شده است روندی که به هیچ وجه موجب پیشرفت صنایع داخلی نخواهد شد.

وی تاکید کرد: برای توسعه و پیشرفت خودروسازی در ایران در اولین گام باید از انتصاب مدیران دولتی در صنعت خودرو جلوگیری شود ضمن اینکه کارشناسان و متخصصان دانشگاهی دارای ایده برای ارتقاء کیفی خودرو دعوت به همکاری شوند تا در این صنعت تحولی ایجاد شود.

به گفته وی با اجرای روش های دستوری و بسته متاسفانه صنعت خودرو ایران با نزدیک به 60 سال قعالیت کماکان در حال درجا زدن است در حالی که کشوهایی که یک زمانی ارزوی مونتاژ پیکان را داشتند امروز خودروهایی تولید می کنند که باید آرزوی آن را در خواب ببینیم عدم پیشرفتی که بخشی از دلایل آن نتیجه عملکرد بسته خودروسازان داخلی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم عدم وجود رقابت را مانع بعدی توسعه این صنعت عنوان کرد و تصریح کرد: اینکه صنعت خودرو منحصر به دو سه شرکت بزرگ شود که به جهت بازار خوب و وسیعی که در اختیار دارند کمتر به دنبال کیفیت و ارتقاء باشند از معضلات بازار غیر رقابتی است.

لارگانی در پایان خاطر نشان کرد: برای اینکه بخواهیم صنعت خودرو نجات یابد، باید با ایجاد بازار رقابتی زمینه حضور سایر شرکتها و برندها را در بازار خودرو ایران فراهم شود.

کد خبر 123020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha