دلیل کیفیت 2 گانه قطعات خودرو در کارخانه و بازار

کیفیت دو گانه قطعات خودرو یکی از مشکلاتی است که خریداران خودرو در اولین تعمیر یا تعویض قطعات خودرو با آن مواجه می شوند؛ مشکلی که یکی از قطعه سازان داخلی می گوید تنها مختص ایران نیست و در تمام بازارهای جهانی مالکان خودرو با این مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر طیف گسترده ای از مالکان خودرو با آن دست به گریبان هستند، کیفیت متفاوت قطعات فابریک خودرو با قطعات ارائه شده در بازار قطعات یدکی است.

این مشکل که برای مالکان خودروهای وارداتی و داخلی به طور یکسان وجود دارد، اولین بار پس از تعویض قطعات فابریک خودرو مشخص می شود به خصوص زمانی که مالک خودرو شخصا برای تهیه قطعه به بازار مراجعه کند که در این حالت با درجه بندی های مختلفی از یک قطعه در بازار مواجه خواهد شد.

از سپر و قطعات بدنه تا لوازم مصرفی موتور، مشکل کیفیت دو گانه وجود دارد. در همین خصوص با یکی از قطعه سازان داخلی به گفت و گو نشستیم و نظر وی را در خصوص این موضوع جویا شدیم.

احمدرضا رعنایی با تایید وجود این مشکل در بازار قطعات یدکی خودرو به خبرنگار پرشین خودرو گفت: این مشکل نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز وجود دارد.

 

احمدرضا رعنایی



وی افزود: در مجموع باید گفت که پشت این مسئله یک منطقی وجود دارد که مربوط به گرید بندی قطعات خودرو است.

این قطعه ساز داخلی تصریح کرد: قطعه ای که به عنوان قطعات مصرفی به خط تولید خودروسازان عرضه می شود به عنوان آبروی خودروسازی محسوب می شود و در دسته بندی ها در گرید A قرار می گیرد و قطعاتی که در افترمارکت ها توزیع می شود از گرید B و C تامین می شود.

رعنایی با تاکید بر اینکه این موضوع یک اصل در تمام بازارهای خودرو و خدمات پس از فروش است، اظهار داشت: متاسفانه مشکلی که در بازار کشور وجود دارد مربوط به سازندگان زیرپله ای قطعات خودرو و یا واردکنندگان قاچاق قطعات خودرو است که بدون توجه به کیفیت قطعات خودرو اقدام به توزیع این قطعات در بازار لوازم یدکی خودرو می کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاتی که توسط سازندگان داخلی وارد شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان می شود از استانداردهای لازم برخوردار است و مشمول گرید بندی های این حوزه می شود اما قطعاتی که در بازار توزیع می شود به دلیل کمبود نظارت و نداشتن استاندارد، خریداران را با مشکلاتی مواجه می کند.

کد خبر 124226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha